جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنبش امت

حوزه/ جنبش امت لبنان حکم قاضی محمد مازح علیه "دروثی شیا" سفیر آمریکا در لبنان را چراغ امیدی در این زمان تاریک دانست که نگاه ها را به اقدام سفیر آمریکا در دخالت در امور داخلی لبنان جذب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش امت لبنان حکم قاضی محمد مازح علیه "دروثی شیا" سفیر آمریکا در لبنان را چراغ امیدی در این زمان تاریک دانست که نگاه ها را به اقدام سفیر آمریکا در دخالت در امور داخلی لبنان و اتخاذ موضع تحریک آمیز که با پیمان نامه ها و عرف های بین المللی دیپلماسی در تناقض است، جذب کرد.

این جنبش تصریح کرد: براساس ماده ۴۱ "توافقنامه وین" در خصوص روابط دیپلماسی، فرد باید به قوانین و ضوابط کشور میزبان احترام بگذارد و در امور داخلی آن کشور دخالت نکند.

جنبش امت با اشاره به اینکه احضار سفیر آمریکا با تأخیر انجام گرفت، افزود: این اقدام باید چهار ماه پیش زمانی که وی به عنوان سفیر معرفی شد و با کسانی که خود را هم پیمان واشنگتن می دانند دیدار کرد، انجام می گرفت.

این جنبش لبنانی تأکید کرد: اظهارات سفیر آمریکا بر تحریک علیه مقاومت و هم پیمانان آن و بر ضرورت مبارزه و مقابله با آن تأکید داشته و وی موضع گیری تحریک آمیز خطرناکی علیه سوریه و ایران داشته است.

جنبش امت در پایان نسبت به تحریک علیه مقاومت و هم پیمانان آن در داخل و خارج هشدار داد و گفت: این اقدام با اعلام قصد رژیم اسرائیل برای تعرض به حقوق نفتی لبنان افزایش یافته است و این نشان دهنده بر حق بودن مقاومت و هم پیمانان آن است که به حقوق ملّی و به اصول ثابت خود در مقابه با چالش ها و دفاع از حقوق پایبند هستند و هر چقدر که فشار ها بیشتر شود، باز از آن دست بر نمی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha