جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رکن آبادی

حوزه/ سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان در تشریح دلایل تشکیل ائتلاف علیه داعش، گفت: تضعیف قدرت داعش، اتخاذ ژست موضع ضدداعشی برای کاهش تنفر دنیا از غرب و گردش مالی تسلیحاتی مهم ترین دلایل تشکیل ائتلاف علیه داعش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، غضنفر رکن آبادی شامگاه دوشنبه در نشستی در  مجتمع طلوع مهر قم با اشاره به این که لبنان از تحولات جهانی برخوردار است، اظهار داشت: لبنان کشوری 18 طایفه ای با احزاب سیاسی مختلف می باشد که ابرقدرت های جهان، قوی ترین دیپلمات های خود را برای بهره برداری بیشتر از این منطقه به بیروت اعزام می کنند.

وی تصریح کرد: چهار کشور از نقش و قدرت بیشتری در لبنان برخوردار هستند که به گفته مسئولان لبنانی نقش آفرینی ایران در لبنان، بیشتر از دیگر رقبا است.   

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با بیان این که جمهوری اسلامی به دلیل تشکیل جنبش های مبارزه ای علیه اسرائیل از جایگاه برتری برخوردار است که اکنون نیز در حال ارتقای بیشتر می باشد، افزود: امروز پای اسرائیل در هر نقطه بحرانی جهان وجود دارد و پیش از آن که هر تصمیمی در دنیا اتخاذ شود از مواضع این رژیم جعلی بررسی می شود تا به ضرر آن ها نباشد. 

رکن آبادی با بیان این که اسرائیل در سال 1948 با حمایت انگلیس در سرزمین های غصبی بنا نهاده شد، تصریح کرد: انگلیسی ها نقشه تشکیل دولت یهودیان جهان را با عنوان اسرائیل پایه گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی ها ابتدا 78 درصد سرزمین فلسطین را اشغال کردند، ابراز داشت: در جنگ سوم اعراب با اسرائیل؛ غزه و کرانه باختری و قدس که تحت نظر مصر و اردن بودند به رژیم جعلی صهیونیستی واگذار شدند و آن ها صددرصد فلسطین را غصب کردند. 

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان تصریح کرد: اعراب در جنگ چهارم با اسرائیلی ها نیز شکست خوردند و بعد از این جنگ کشورهای غربی و آمریکایی ایده صلح و سازش را بدون احقاق حقوق فلسطین تقویت کردند.

رکن آبادی با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی هسته های اولیه جنبش های مبارزاتی در لبنان شکل گرفت، تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب نیز گردان عزالدین قسام مبارزاتی داشت که پس از آن گروهی با ایدئولوژی ملی گرایی منجر به تاسیس جنبش فتح شدند. 

*تاسیس جهاد و حماس با حمایت انقلاب

وی با بیان این که حزب الله از شکم جنبش امل، تحت تاثیر انقلاب اسلامی در لبنان متولد شد، ابراز داشت: جهاد اسلامی و حماس نیز در سال 1987 در فلسطین شکل گرفتند اگرچه حماسی ها شاخه اخوانی دارند و از سابقه بیشتری برخوردار هستند.

رکن آبادی افزود: با تاسیس جهاد اسلامی و حماس، آمریکایی ها و جنبش فتحی ها تلاش می کردند تا سریع تر صلح و سازش را برقرار کنند و در مذاکرات مادرید سال 1993، توافقنامه اسلو میان یاسر عرفات و اسرائیلی ها امضا شد.  

*چه کسانی قباحت مذاکره با اسرائیلی ها را شکستند؟

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان تصریح کرد: انور سادات با امضای توافق کمپ دیوید و یاسر عرفات با امضای توافق نامه اسلو قباحت مذاکره با اسرائیلی ها را شکستند.  

رکن آبادی افزود: در توافق نامه اسلو، نابودی اسرائیل حذف و به رسمیت یافتن آن به عنوان یک کشور، در این قرارداد گنجانده شد.

*برخورد تناقض آمیز غربی ها

وی با اشاره به اینکه بر اساس قطعنامه اسلو باید 9 درصد اراضی را به فلسطینی ها می دادند، ابراز داشت: ما تنها کشوری هستیم که می گوییم تمام اراضی فلسطین باید آزاد شود؛ سال ها می گذرد و ما شاهد این مسئله می باشیم که اسرائیل خلاف قطعنامه های بین المللی سرزمین های فلسطینی را غصب کرده و به شهرک سازی ادامه می دهد و متاسفانه کوچک ترین قدمی را کشورهای غربی و مجامع بین المللی برای اجرای این قطعنامه های الزام آور برنداشته اند در حالی که همین کشورها برای حمله به سوریه در پوشش سرکوب داعش بدون در نظر گرفتن موازین بین المللی عمل می کنند. 

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با بیان این که در دوران انعقاد توافق نامه اسلو موجی در مطبوعات ایران و برخی مسئولان سیاسی شکل گرفت که ایران باید تغییر مواضع بدهد و باید صلح و سازش را بپذیرد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب علی رغم تمام بحث های کارشناسی شده به گروه های فلسطینی گفتند با قدرت بازگردید و باید قوی تر وارد میدان شوید و شما پیروز هستید و صلح به جایی نخواهد رسید.

رکن آبادی افزود: با ترور رابین صهیونیست افراطی کل روند صلح تحت الشعاع قرار گرفت. 

*تاثیر رهبری انقلاب در جنگ های علیه اسرائیل

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله عاشقانه رهبر انقلاب را دوست دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هدایت های خود در هر یک از مراحل جنگ ها علیه اسرائیل تاثیرگذار بوده.

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان در ادامه با بیان اینکه در سال 2000 اراضی اشغالی لبنان توسط حزب الله آزاد شد، تصریح کرد: در همین سال انتفاضه دوم با فعالیت جنبش های اسلامی آغاز شد و فلسطینیان به این نتیجه رسیدند که با وجود اراده و مقاومت می توان سرزمین ها را آزاد کرد و نباید متتظر اجرای قطعنامه ها و اقدامات تشکل های جهانی بمانند.

رکن آبادی افزود: اسرائیلی ها از سال 2000 به بعد به این نتیجه رسیدند که موازنه وحشت و قدرت به سمت جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت است و به همین دلیل تلاش های بساری کردند تا نظام را سرنگون کنند.

*تئوری اسرائیل برای سرنگونی نظام

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها در سال 2006 با هدف نهایی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران به  بازوان ایران در لبنان یعنی حزب الله حمله کردند، ابراز داشت: آن ها فکر می کردند با شکست حزب الله در لبنان و حمله به سوریه و نابودی جنبش های مقاومت فلسطینی، ایران را تحت فشار می گذارند. 

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با اشاره به اینکه رژیم جعلی صهیونیستی جنگ 2006 را با بهانه به اسارت گرفتن دو سرباز خود به لبنان کلید زد، گفت: رزمندگان مقاومت در جنگ 33 روزه با عنایت الهی و اهل بیت(ع) پیروز شدند.

وی با اشاره به آغاز حمله اسرائیل به غزه و شکل گیری مقاومت 22 روزه، اظهار داشت: اسرائیلی ها پس از شکست در لبنان گفتند زور مان به لبنان نرسید به غزه که خواهد رسید؛ چرا که نوار غزه دشتی هموار دارای ارتفاعات و مناطق استتاری می باشد و در حصر اسرائیلی ها بود؛ با این وجود  رزمندگان مقاومت فلسطین 22 روز ایستادگی کردند و اسرائیلی ها به شکست خود معترف شدند.  

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان افزود: استراتژیست ها یکی از مهم ترین دلایل شکست اسرائیل را فعالیت گروه های شهادت طلب عنوان کردند و به همین دلیل آن ها نیز تکفیری ها را برای خراب کاری انتخاب کردند. 

*ماهیت تمام گروه های تروریستی وهابیت است

رکن آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام گروه های تروریستی وهابی هستند و صرفا عناوین خود را تغییر می دهند، تصریح کرد: در سوریه، لبنان و عراق تمام گروه های تروریستی نام های متفاوتی را انتخاب کرده اند. 

وی افزود: ابوبکر بغدادی در سال 2010 توسط بن لادن برای سرکردگی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق منصوب شد که بعد از کشته شدن بن لادن از القاعده خروج کرد و شام را نیز به دولت اسلامی عراق اضافه کرد و خواستار بیعت سرکرده گروه تروریستی النصره و دیگر سران القاعده با خود شد.

این عضو دستگاه دیپلماسی با اشاره به اختلافات و جنگ های بین دو گروه النصره و داعش در سوریه، گفت: این دو گروه تروریستی به مدت دو هفته در دمشق 2 هزار نفر از یکدیگر را کشتند و اسیران خود را اعدام می کردند. 

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان افزود: در سال 2011 داعش پا به عرصه قدرت گذاشت و با حمایت های مختلف تسلیحاتی شکل گرفت.

رکن آبادی با اشاره به پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه سال 2012 مقابل اسرائیلی ها، گفت: در همین سال حزب الله لبنان در سه جبهه سوریه، مرزهای فلسطین و تکفیری های لبنان درگیر بود و اسرائیلی ها به همین دلیل فکر می کردند می توانند حزب الله را با مشغول کردن به جبهه های مختلف و سپس حمله به لبنان از بین ببرند.

*اهداف دشمن با مقاومت بی نتیجه ماند

وی با بیان اینکه در سال 2014 غزه، عراق و سوریه از طریق اسرائیل، داعش و گروه های تروریستی مورد حمله قرار گرفتند تا ریشه انقلاب اسلامی را بزنند، تصریح کرد: اسرائیلی ها پس از مواجه شدن با ایستادگی و مقاومت گروه های فلسطینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند. 

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با اشاره به میزان تاثیرگذاری و نقش آفرینی گروه های مبارز فلسطینی علیه اسرائیل در جنگ 51 روزه، اظهار داشت: حماس 60 درصد، جهاد اسلامی 30 درصد و گروه های دیگر مبارزاتی 10 درصد علیه اسرائیل نقش آفرینی کردند.

این عضو دستگاه دیپلماسی با اشاره به شکست سخت اسرائیل در غزه گفت: اسرائیلی ها با علمیات زمینی نیز کاری از پیش نبردند و بیشتر از 250 متر نتوانستند پیشروی کنند و بیشترین تلفات را نیز در این جنگ دادند.

*اسرائیل بزرگ ترین شکست خود را در جنگ 51 روزه متحمل شد

رکن آبادی افزود: اسرائیلی ها معترف هستند بیشترین تلفات را در جنگ 51 روزه داده اند و با این وجود می توان نتیجه گرفت جنگ اخیر غزه، بزرگ ترین جنگ عربی بوده که رژیم صهیونیستی بزرگ ترین شکست را خورده است؛ ده وزیر کابینه اسرائیل اعتراف کردند ما شکست خوردیم؛ و معاون جنگ و فرمانده هوایی و 45 نظامی ارشد به دلیل اقرار در شکست برکنار شدند. 

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان محوریت جبهه مقاومت در دنیا نقش آفرین است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی به عنوان محوریت جبهه مقاومت موجب شکست های مختلف علیه اسرائیل شده است.

*امروز قدرت های دنیا به حرف های ایران گوش می دهند

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به مذاکرات ایران با ابرقدرت های دنیا در قالب 1+5، اظهار داشت: صرف نظر از اینکه مذاکرات با چه نتایجی همراه می شود، باید بدانیم مهم این است که قدرت های دنیا در مذاکرات به حرف های جمهوری اسلامی گوش می دهند در حالی که آن ها به حرف هیچ کسی در دنیا گوش نمی دهند.

*نفوذ دستگاه دیپلماسی از جنگ علیه سوریه جلوگیری کرد

رکن آبادی با اشاره به نفوذ و عظمت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، ابراز داشت: سال گذشته آمریکا تاریخ و ساعت حمله به سوریه را نیز تدوین کرده بود، اما قدرت و نفوذ دستگاه سیاست خارجی کشور اجازه نداد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی تصریح کرد: 9 شهریور 1392 نقطه عطفی در کارنامه جنبش های مقاومت و دستگاه سیاست خارجی کشور بود، چرا که آمریکا و هم پیمانانش به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی توانند با حرف زور صحبت کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر حداقل 7 مرتبه اسرائیل را به عنوان نماینده جبهه سلطه شکست داده است.

*تلاش دشمنان برای ممانعت از تشکیل نظام نوین جهانی

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری مبنی بر تشکیل نظام نوین جهانی، اظهار داشت: دشمنان می دانند ایران دست برتر را در دنیا و منطقه دارد و به همین دلیل می خواهند از تشکیل نظام نوین جهانی ممانعت کنند تا اجازه ندهند مقاومت به رهبری ایران دست برتر باشد.

*اهداف تشکیل ائتلافیون علیه داعش

رکن آبادی با اشاره به دلایل تشکیل ائتلاف علیه داعش، ابراز داشت: داعش از مدار طراحی غرب خارج شده بود و همین اوباما نمی گوید داعش را باید حذف کنیم، بلکه تصریح دارد باید آن ها را ضعیف کرد.

وی دومین دلیل تشکیل ائتلاف علیه داعش را گرفتن ژست ضدداعشی غرب برای کاهش تنفر افکار بین المللی جهان دانست و اظهار داشت: سومین دلیل تشکیل ائتلاف علیه داعش و جنگ در منطقه، فروش تسلیحات آمریکایی ها و غربی ها به کشورهای عربی منطقه است تا 90 درصد مشکلات اقتصادی خود را که پنهان می باشد، کاهش دهند.

*داعش در عراق جنایت می کند، در سوریه مورد هدف قرار می گیرد!

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با بیان این که آمریکا در روز اول حمله ائتلافیون علیه داعش 25 نقطه سوریه را مورد هدف قرار داد و یک نفر از عناصر داعش هم کشته نشدند، تصریح کرد: داعش بیشترین جنایت های خود را در عراق انجام داده است، اما آمریکا و هم پیمانان، سوریه را مورد هدف قرار می دهند.

*تانک های ترکیه محاصره کوبانی را کامل کرد

رکن آبادی با تقدیر از دفاع مردمی کردنشین های کوبانی، اظهار داشت: مردم کوبانی از تمام جهات در محاصره بودند و فقط از یک سو آزاد بودند که تانک های ترکیه با حضور خود اجازه ندادند کردهای منطقه به کمک مردم کوبانی بیایند و آن ها را در محاصره شدید قرار داده اند و ائتلافیون علیه داعش نیز کمکی به آن ها نکردند.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha