جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رکن آبادی

حوزه/ سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به تاثیر راهپیمایی22 بهمن در تقویت جبهه مقاومت، اظهار داشت: حضور دائم و همیشگی ملت ایران در صحنه های مختلف سیاسی موجب شده تا جبهه مقاومت با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی در جایگاه برجسته ای از جهان و منطقه قرار گیرد.

دکتر رکن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب، اظهار داشت: امسال سی و ششمین سالروز انقلاب اسلامی در حالی گرامی داشته می شود که ملت عزیز ایران در داخل کشور در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت می کنند و در کشورهای مختلف دیگر نیز این روز را گرامی می دارند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد مرحله گذار در صحنه بین الملل هستیم، تصریح کرد: با تاثیر انقلاب اسلامی، نظم جدیدی در دنیا در حال شکل گیری است که در جهت تغییر مدیریت جهان و نظمی که قدرت های سلطه گر تعریف کرده بودند، می باشد.

*حضور ملت جبهه مقاومت را تقویت می کند

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با اشاره به تاثیر راهپیمایی22 بهمن در جبهه مقاومت، اظهار داشت: حضور دائم و همیشگی مردم ایران در صحنه های مختلف سیاسی، ولایت مداری مردم به صورت ویژه و خاص، اعتقاد مردم به باورهای دینی و رهبری مدبرانه و حکیمانه امام(ره) و رهبری از مهم ترین عواملی می باشد که موجب شده تا جبهه مقاومت با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی در جایگاه برجسته ای از جهان و منطقه قرار گیرد.

*حضور ملت در راهپیمایی تاثیر جهانی دارد

رکن آبادی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در صحنه های متعدد انقلاب اسلامی و ایستادگی آن ها در  پایداری آرمان های انقلاب بخش مهمی از اقتدار نظام اسلامی را در صحنه منطقه و بین المللی تشکیل می دهد، تصریح کرد: این حضور ملت ایران در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا و حوزه آمریکای لاتین و آفریقا از تاثیر بسیار گسترده ای برخوردار است. 

وی افزود: حضور هرساله ملت ایران در روز 22 بهمن، موجب دل گرمی ملت های مظلوم جهان می شود و همچنین بر اصول مترقی قانون اساسی که برگرفته از تعالیم دین اسلام است، تاکید دارد.  

*سعادتمند شدن انسان ها رویکرد سیاست خارجی است

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان با اشاره به اینکه به سعادت رساندن انسان ها یکی از اهداف سیاست خارجی ایران است، تصریح کرد: به همین دلیل چتر موضع جمهوری اسلامی به وسعت و گستردگی کل جهان می شود.

رکن آبادی افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید شده که از مظلوم باید حمایت کرد و هیچ تفاوتی نمی کند که مظلوم شیعه، سنی، مسیحی یا یهودی باشد.

وی تصریح کرد: اختصاص کرسی نمایندگی به مسیحیان و یهودیان در مجلس شورای اسلامی بیانگر عمق دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسئولینی نظیر شهید بهشتی بود.

*گویا انقلاب تازه پیروز شده است

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان در بخش دیگری از گفت وگوی خود با بیان اینکه امروز ملت های جهان صحنه های پرشور و یکپارچه حضور ملت ایران را در راهپیمایی 22 بهمن به گونه ای نگاه می کنند که گویا این انقلاب تازه پیروز شده است، ابراز داشت: این مسئله برخلاف رویه متداول در انقلاب های جهان است، چرا که هر انقلابی پیروز می شود تلاش های مذبوحانه برای سرنگونی و انحراف آن صورت می گیرد.

رکن آبادی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن دست رد به سینه قدرت های بزرگ جهان در جهت نابودی و سرنگونی و انحراف از اهداف های خود را زده است و همواره با قدرت و توان بیشتری به راه خود تداوم می دهد.

*انقلاب اسلامی نظیر ندارد

وی تصریح کرد: امروز در سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب، شاهد دستآوردهای شگرفی هستیم و این نظام افتخار که براساس نظریه ولایت فقیه اداره می شود.

سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان افزود: کسانی که نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند، یک کشور با این نوع حکومت و ویژگی هایی که انقلاب دارد مثال بزنند که به این همه پیشرفت نیز دست یافته باشد.

رکن آبادی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع تاثیر بسیار مثبتی بر تمام کسانی که حق شان در صحنه بین الملل تضییع شده، خواهد گذاشت.

انتهای پیام/313 /33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha