جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صادق المهدی رئیس حزب امت سودان

حوزه/ صادق المهدی رئیس حزب امت سودان تهدید کرد که اگر مقامات شورای حاکمیتی سودان اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کنند، حمایت خود را از آن برخواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،صادق المهدی رئیس حزب امت سودان تهدید کرد که اگر مقامات شورای حاکمیتی سودان اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کنند، حمایت خود را از آن برخواهد داشت.

وی در بیانیه ای با اشاره به اینکه اسرائیل تصمیمات بین المللی را زیر پا می گذارد و اراضی اشغالی را به خود ملحق می کند و با قوانین بین المللی مخالفت می کند، گفت: برقراری روابط با اسرائیل، هیچ ارتباطی با صلح ندارد، بلکه موجب مقابله و درگیری بیشتر می شود و هیچ صلحی بدون عدالت وجود ندارد.

المهدی تأکید کرد: شورای حاکمیتی انتقالی شایستگی تصمیم گیری در خصوص مسائل اختلافی مثل برقرار روابط با رژیم نژاد پرست اسرائیل را ندارد و در صورتی که به برقراری روابط با دولت اشغالگر و نژاد پرست اسرائیل اقدام شود، حزب امت دست از حمایت شورای حاکمیتی بر می دارد.

وی تصریح کرد: حزب امت از کانون وکلا خواسته که از کسانی که با قانون تحریم اسرائیل مخالفت می کنند، شکایت کند و وکلای حزب امت در این خصوص اقدام خواهند کرد؛ چرا که آزادی از خیانت حمایت نمی کند.

رئیس حزب امت از تصمیم آمریکا برای حذف اسم سودان از لیست کشور های حامی تروریسم استقبال کرد و گفت: سودان بعد از سرنگونی عمر البشیر، شایستگی حذف از لیست تروریسم را داشته است.

شایان ذکر است که هیئتی از اسرائیل روز چهارشنبه از طریق هواپیمای اسرائیلی برای آمادگی در جهت اعلام عادی سازی روابط وارد خرطوم پایتخت سودان شدند.

همچنین رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" گفته که تل آویو به اعلام عادی سازی روابط با سودان بسیار نزدیک شده است.

 امّا دولت سودان در خصوص اخبار رسانه های عبری در رابطه با سفر هیئت اسرائیل و اعلام عادی سازی روابط با تل آویو چیزی نگفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha