جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دونالد ترامپ

حوزه/ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی دستوری در قبال سودان حالت فوق العاده اعلام کرد و تحریم آمریکا علیه این کشور را به خاطر بحران دارفور به مدت یک سال تمدید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی دستوری در قبال سودان حالت فوق العاده اعلام کرد و تحریم آمریکا علیه این کشور را به خاطر بحران دارفور به مدت یک سال تمدید کرد.

ترامپ در بیانیه ای که در کاخ سفید منتشر کرد گفت: علی رغم حوادث مثبت اخیر، بحرانی که در نتیجه اقدامات و سیاست های دولت سودان آغاز شد و منجر به اعلام حالت فوق العاده ملّی در سوم نوامبر ۱۹۹۷ میلادی شده، هنوز حل نشده است.

وی افزود: این اقدامات و سیاست ها تهدید ویژه و فوق العاده ای برای امنیت ملّی و سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا به شمار می رود، به همین دلیل تصمیم گرفتم که بنا بر ضرورت، حالت فوق العاده ملّی را تمدید کنم.

از طرف دیگر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، اقدام ترامپ در تمدید تحریم علیه سودان را در چارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درگیری در "دارفور" دانست و گفت: این اقدام بازتاب منفی بر روابط آمریکا و سودان و اقدامات دولت انتقالی این کشور ندارد.

شایان ذکر است که بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دولار از سوی سودان به ایالات متحده آمریکا، ترامپ اعلام کرد که نام سودان را از لیست کشور های حامی تروریسم حذف کرده است.

این اقدام ترامپ در تمدید تحریم علیه سودان در زمانی انجام می گیرد که چندی پیش دولت انتقالی سودان با وساطت آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل نموده و هیئتی از اسرائیل برای امضای قرارداد در زمینه های مختلف به سودان آمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha