یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم تأکید کرد:  جنایات رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه نوعی نسل کشی است که عرق شرم بر پیشانی انسانیت می‌نشاند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی بر ضد مردم محاصره شده غزه نشان دهنده نوعی نسل کشی است که عرق شرم بر پیشانی انسانیت می‌نشاند.

وی افزود: آمار تکان دهنده اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین مبنی بر اینکه تعداد شهدا در نوار غزه از مرز سی هزار نفر گذشته است و اکثریت آنها غیرنظامی، کودک، زن و سالمند بوده‌اند، فاجعه‌ای بزرگ با ابعاد مخرب را نمایان می‌سازد.

او ادامه داد: سکوت جامعه جهانی اعم از تشکل‌های دینی، سازمان‌های سیاسی و گروه‌های حقوق بشر و بشردوستانه در قبال آنچه اتفاق می‌افتد تبدیل به امری غیر قابل قبول شده است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: موضع‌گیری جدی و فوری برای توقف حمام خون و جلوگیری از سیاست گرسنه نگاه داشتن مردم غزه که ماشین کشتار اسرائیل آن را انجام می‌دهد ضرورتی غیر قابل چشم پوشی است.

شایان ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود اعلام کرد تعداد شهدا به ۳۰۰۳۵ نفر و تعداد مجروحان به ۷۰۴۵۷ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزوده است در اثر بمباران اخیر اسرائیل ۵۷ شهید و ۲۵۴ مجروح به مجتمع درمانی الشفاء منتقل شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha