دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار هیئت تونسی - عراقی با مسئولان جبهه عمل اسلامی لبنان

حوزه/ هماهنگ کننده کل جبهه عمل اسلامی از هیئت تونسی - عراقی در مقر این جبهه در بیروت استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده کل جبهه عمل اسلامی در لبنان به همراهی شیخ شریف توتیو دبیر کل این جبهه از هیئت تونسی - عراقی در مقر این جبهه در بیروت پذیرایی کردند. این هیئت مشتمل بر دکتر عبدالجلیل سالم وزیر اوقاف و رئیس سابق دانشگاه زیتونه و شیخ محمد النوری نایب رئیس شورای علمای رباط محمدی بود.

در این دیدار کلیات اسلامی و چگونگی مقابله با دعوت به انحراف و همجنس‌گرایی و همچنین راه‌های حفظ ارزش‌ها، آموزه‌ها و هویت اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته مسئله‌ای که بخش زیادی از وقت دیدار را به خود اختصاص داد وقوع نسل کشی در فلسطین در مقابل چشمان همه جهان بود که در ادامه بر حمایت از ملت آن و جبهه مقاومت از همه راه‌ها و زمینه‌ها تأکید شد.

در آغاز این دیدار شیخ الجعید ضمن خیر مقدم به هیئت، از زحمات بی دریغ دکتر عبدالجلیل سالم در انتقال و گسترش اسلام از طریق فعالیت‌ها و سخنرانی‌های خود در دانشگاه‌ها و همایش‌هایی که در آن حضور داشته است، قدردانی کرد. همچنین از شیخ محمد النوری به خاطر نقشی که با همکارانش در شورای علمای رباط محمدی به ریاست سید عبدالقادر آلوسی در مقابله و مبارزه با تروریسم تکفیری به ویژه در مناطق سنی‌نشین عراق علی الخصوص در دفاع از شهر حدیثه ایفا کرد، تقدیر نمود و از تلاش‌های این شورا -یکی از جناح‌های حشد الشعبی- در وحدت اسلامی و مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

شیخ الجعید نقش واحد جبهه عمل اسلامی از بدو تأسیس و فعالیت آن برای مقابله با همه انواع درگیری‌های فرقه‌ای غیر ثابت و نیز اتخاذ گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه برای آزادی همه سرزمین‌های عربی اشغالی به ویژه فلسطین و بیت المقدس را برای این دو عالم تشریح کرده و اظهار داشت: امروز پیشنهاد دکتر فتحی بنیانگذار فقید جبهه مبنی بر رهبری مقاومت از هر طرف بحمدالله به نتیجه رسیده و هم اکنون محور مقاومت گشته است.

هماهنگ کننده کل جبهه عمل اسلامی تأکید کرد: این همبستگی یکپارچه و کمک دانشمندان کشورهای سراسر جهان برای حمایت از غزه که به اینجا آمده و در کنفرانس "البنیان المرصوص" که از جانب اتحادیه علمای مقاومت در بیروت به آن دعوت شده بودند شرکت کردند، خداوند آن را بی پاداش نمی‌گذارد و نیز تلاش همه علما و محققان و پزشکان مسلمانی که آمدند و با غزه اعلان همبستگی کردند و با تمام وجود با مواضع و سخنان از آن حمایت نمودند نزد خدا ضایع نخواهد شد و ان شاء الله همه اینها تأثیرگذار خواهد بود؛ به خصوص که در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم و امیدواریم خداوند آن را پر خیر و برکت گرداند و جبهه مقاومت را در غزه عزیز و کرانه باختری یاری دهد.

وی ادامه داد: امروز محور مقاومت در دفاع از غزه و فلسطین همچون کوهی بلند و استوار است و شهدایی را در راه بیت المقدس از جنوب لبنان تا سوریه و همچنین از یمن، عراق و ایران تقدیم کرده است. این کشورها نیز از هیچ کوششی در راه پشتیبانی و یاری این محور الهی تا تحقق پیروزی نهایی و رسیدن به سربلندی دریغ نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha