دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ محمد صنقور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صنقور گفت: دشمن صهیونیستی با جلوگیری از کمک‌های بشردوستانه، نیم میلیون فلسطینی را در یک قدمی گرسنگی مرگبار قرار داه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد صنقور امام جمعه منامه در خطبه‌های نماز جمعه مرکزی بحرین که در مسجد امام صادق (ع) الدراز واقع در غرب منامه برگزار شد گفت: دشمن صهیونیستی از تخریب‌های عظیمی که در زیرساخت‌ها، منازل، بیمارستان‌ها و مراکز پناهندگی ایجاد کرده قانع نشده است. او جان‌های زیادی را گرفته که از سی هزار تن فراتر رفته است و مجروحانی را بر فلسطین تحمیل کرده که از هفتاد هزار نفر گذشته است و باعث آوارگی صدها هزار نفر شده که هیچ سرپناهی ندارند که آنها را از سختی سرما و بمباران شدید حفظ کند ولی همه اینها دلش را خنک نکرده است و به هر سو که بروند آنها را دنبال می‌کند.

وی افزود: با وجود رنج ظالمانه و وصف ناپذیر، ظلم دشمن صهیونیستی هر روز وحشیانه‌تر می‌شود، چرا که با ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه فوری، مردم نوار غزه را به گرسنگی می‌کشاند تا جایی که اکنون بیش از نیم میلیون نفر به گفته برخی کارشناسان، یک قدم با قحطی مرگبار فاصله دارند.

او ادامه داد: هدف رژیم صهیونیستی این است که آنها را مجبور به فرار از سرزمینشان کند تا بتواند آرمان آنها را خنثی کند و جبهه مقاومت را تحت فشار قرار دهد تا در برابر شرایط و دیکته‌های او تسلیم شوند ولی مردم غزه سرزمین خود را رها نخواهند کرد حتی اگر مصیبت آنها زیاد باشد. دشمن صهیونیستی نیز به هدفش نمی‌رسد و دلاورمردان مقاومت به پیکره آنها شکست پیاپی وارد خواهند کرد تا ذلیلانه مغلوب گردند.

خطیب نماز جمعه بحرین در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل داخلی کشور خود پرداخت و خواستار پایان دادن به مصائب خانواده‌های زندانیان سیاسی با آزادی فرزندان و منسوبانشان شد و افزود: این قضیه باید از منظر بشردوستانه به آن نگریسته شود و حال و هوای ماه مبارک رمضان پیش رو که رحمت در آن بر بندگان سرازیر می‌شود بر اهمیت آن می‌افزاید.

حجت الاسلام و المسلمین صنقور با نزدیک شدن این ماه شریف نسبت به موارد متعددی از جمله رسیدگی به اقوام، همسایگان و خانواده‌های نیازمند و لزوم صرفه‌جویی و منطقی کردن هزینه‌ها هشدار داد و تأکید کرد: جوانان، شب‌های این ماه را به تفریح، سرگرمی، بازی، خرید، رفتن به رستوران و قهوه‌خانه نگذرانند، بلکه باید بین تفریحات مباح و حضور در مجالس قرآن، احیا و مجالس ذکر اهل بیت (علیهم السلام) تعادل برقرار کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha