شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گروه های مقاومت

حوزه/ گروه‌های مقاومت اسلامی عراق این روزها در تکمیل مرحله دوم عملیات ضد صهیونیستی به سر می‌برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گروه‌های مقاومت اسلامی عراق شامل کتائب حزب الله، کتائب سید الشهدا، النجباء ...از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در اقدامی یکپارچه اعلام کردند تا پایان دادن به تجاوز صهیونیست ها در غزه و پایان دادن به اشغالگری نیروهای آمریکایی در عراق به حملات خود علیه پایگاه های آمریکایی و مواضعی در سرزمین های اشغالی ادامه می‌دهند.

براساس گزارش‌ها، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا حدود یک ماه پیش نیروهای آمریکایی بیش از ۱۶۰ بار از سوی گروه‌های مقاومت مورد حمله قرار گرفته‌اند و در پی این حملات حدود ۸۰ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.با ادامه حملات مقاومت علیه مواضع آمریکایی و صهیونیستی در منطقه فشارها علیه مقاومت اسلامی عراق شدت گرفت تا آنجا که کتائب حزب الله خبر از توقف موقت حملات نظامی خود داد.

تعلیق عملیات کتائب حزب الله راهبردی نظامی و موقت

کتائب حزب الله عراق حدود یک ماه پیش تحت فشارهای سیاسی داخلی و خارجی در اقدامی تاکتیکی طی بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی و امنیتی خود علیه نیروهای آمریکایی را برای جلوگیری از در تنگنا قرار گرفتن دولت عراق متوقف می‌کند و از مردم غزه به روش‌های دیگر حمایت خواهد کرد.

این اقدام کتائب حزب الله در میان دوستان و دشمنان محور مقاومت حاوی پیام های متعدد بود.گروهی آن را عقب نشینی مقاومت عراق از اهداف مطرح شده خود در ابتدای تجاوز صهیونیستی و آمریکایی به غزه توصیف کردند و گروهی آن را یک راهبرد نظامی در مواجهه با دشمنان آن را دانستند.

شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق در آن زمان پیرامون تعلیق عملیات کتائب حزب الله علیه دشمن گفت: در خصوص توقف موقت فعالیت همرزمان ما در کتائب دلاور حزب‌الله که برادران ما در خون، جهاد، سلاح و راه هستند، باید بگویم پس از گفت‌وگو با برادر و فرمانده مجاهد ابوحسین الحمیداوی (دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق) و مشخص شدن دلایل این تصمیم، حقیقت و حکمت آن برای ما روشن شد. ما به این تصمیم احترام می‌گذاریم و فداکاری آنها را در این شرایط ارج می‌نهیم.

الکعبی ادامه داد: در آینده مشخص خواهد شد که ایشان، این تصمیم را با شجاعت و گذشت، اتخاذ کرده است.

وی افزود: انتظار بازگشت زودهنگام و مبارک گردان‌های پیروزی و لغو تعلیق فعالیت آنها پس از پایان دلایل و رفع معذوریت‌ها را می‌کشیم.

از سرگیری مرحله دوم عملیات گروه‌های مقاومت اسلامی

مقاومت اسلامی عراق در روزهای اخیر با هدف قرار دادن بندر "حیفا" در سرزمین‌های اشغالی و تأسیسات برق فرودگاه از این عملیات به عنوان دومین مرحله از عملیات ضداسرائیلی مقاومت اسلامی عراق نام برد.

عصر چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ مقاومت عراق شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت. فرودگاه شهرک صهیونیست‌نشین "کریات شمونه" هدف این عملیات بود این حمله بوسیله پهپاد انجام گرفت و با اصابت دقیق همراه بود.

مقاومت اسلامی عراق نیز در بیانیه مهمی اعلام کرد: مقاومت اسلامی عراق، خود را متعهد به تحقق دو هدف می‌داند؛ آزادسازی عراق از اشغالگری آمریکا و پشتیبانی از فلسطین در نبرد مقدس علیه اشغالگران صهیونیستی بنابراین، عملیات ما در حمله به مناطق تحت سلطه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه خواهد یافت؛ تا زمانی که رژیم اشغالگر به آتش‌بس در غزه ملتزم گردد. رزمندگان قهرمان مقاومت اسلامی از آمادگی کامل برخوردارند تا چنانچه دشمن صهیونیستی جرایم خود را تداوم بخشد، با تکیه بر نصرت الهی ضربات‌شان را از سر بگیرند.

از تعلیق حملات کتائب حزب الله تا تکمیل مرحله دوم عملیات ضد صهیونیستی

ابو آلاء الولائی، دبیرکل کتائب سیدالشهداء در همین راستا در فضای مجازی نوشت: تکمیل مرحله دوم عملیات ضدصهیونیستی و گسترش دامنه حملات به فرودگاه‌های اسرائیل را به مجاهدان در مقاومت اسلامی عراق تبریک می‌گوییم. تصمیمات ما مبتنی بر راهبرد یکپارچگی میدان‌ها است که به آن پایبند خواهیم بود و تا وقتی مذاکرات آتش‌بس به نتیجه نرسد و مقاومت فلسطین کمک بخواهد، عملیات مقاومت عراق استمرار می‌یابد. راهبرد مجاهدان عراقی در پشتیبانی از مقاومت فلسطین، تغییرناپذیر است.

مقاومت عراق همچنان پشت ملت فلسطین می‌ایستد

همانطور که مقاومت اسلامی عراق بارها در بیانیه‌های خود اعلام کرده است حملات گروه های مقاومت عراق تا پایان جنگ و آتش بس دائمی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و اگر برخی از گروه های مقاومت همچون کتائب حزب الله در تعلیق موقت به سر می برند دیگر همرزمان آنها عملیات ضد صهیونیستی را با راهبردی یکپارچه ادامه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha