دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: سوء استفاده از جشن عید میلاد مسیح (ع) با اعمال فسق و فجور و لهو و لعب، در کشور ما ممنوع است؛ چراکه فرهنگ ما اسلامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: سوء استفاده از جشن عید میلاد مسیح (ع) با اعمال فسق و فجور و لهو و لعب، در کشور ما ممنوع است؛ چراکه فرهنگ ما اسلامی است.

وی نسبت به سوء استفاده از عید میلاد عیسی مسیح (ع) در آغاز سال نو میلادی هشدار داد و با بیان اینکه فسق و فجور در کشور ما به خاطر فرهنگ اسلامی ممنوع است، گفت: نسبت به برنامه هایی که بی احترامی به آموزه های دینی عراق است و قانون آن را ممنوع می داند، هشدار می دهیم.

حضرت عیسی (ع)، نماد قداست، طهارت و ارتباط با خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از اهالی و موکب ها خواست مانع برگزاری جشنواره های غیر اخلاقی در استان های جنوب شوند و از استانداری نجف اشرف خواست اقدامات مقدماتی را برای جلوگیری از برگزاری برنامه هایی که بی احترامی به قداست شهر نجف محسوب می شود، انجام دهد و قانون قداست شهرهای مقدس را اجرا کند.

امام جمعه نجف اشرف ضمن تبریک سال نو میلادی به مسیحیان تبریک گفت و حضرت عیسی (ع) را نماد قداست، طهارت و ارتباط با خداوند دانست.

منتظر خروج صادقانه نیرو های بیگانه از عراق هستیم

وی در بخش دیگر سخنان خود، خروج نیرو های ائتلاف آمریکایی از پایگاه عین الاسد را گامی مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات تا خروج نیرو ها و تسلیحات ائتلاف ادامه یابد و این خروج صادقانه بوده و نوعی دور زدن نباشد. عراق می تواند از خودش دفاع کند.

مخالفت ایران با نشستن کنار آمریکا، به تصویر کشیدن عزّت اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به مذاکرات وین میان ایران و قدرت های بین المللی به استثنا آمریکا اشاره کرد و افزود: مخالفت ایران با نشستن کنار آمریکا و مذاکره با آن، به تصویر کشیدن عزّت اسلام است.

وی مذاکرات ایران و عربستان با میانجیگری عراق را اقدامی در جهت انتقال عربستان از آغوش آمریکا به آغوش اسلام و با هدف برداشتن محاصره یمن توصیف کرد.

عراق مدیون شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس است

خطیب جمعه نجف اشرف به سالروز شهادت فرماندهان پیروزی (شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس) اشاره و تأکید کرد: عراق مدیون این دو شهید است و ما باید از آنان درس اخلاق بیاموزیم؛ چراکه این شهیدان در ارزش های اخلاقی قهرمان بوده و در عشق به شهادت، اعتماد به خدا، تلاش و دوری از عناوین و خدمت به کشور و بندگان، سرآمد بودند.

وی خواستار برگزاری بزرگداشت شهدا شد و افزود: هیچگونه عقب نشینی در تمامی سطوح مقابله وجود ندارد و خط شهادت و کرامت، همان خط اهل بیت (علیهم السلام) است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه روزی و سعی و تلاش یکی از ملزومات رشد بشری است، اشاره کرد: تمدن مادیگرا، می گوید که کار و عدم ناامیدی، عدم خستگی و ادامه راه از ملزومات است، این درست است، امّا در سه مورد با اندیشه دینی اختلاف دارد.

وی ادامه داد: اسلام به تلاش، عدم تنبلی و عدم ناامیدی ایمان دارد، امّا سه مسئله است که اسلام به آن توجه دارد؛ اول اعتماد به خداوند و این در دین وجود دارد و اندیشه مادّی به آن ایمان ندارد. دوم نبود ارزش های اخلاقی مثل راستی، کمک رساندن، یاری و مهمان نوازی در اندیشه مادی، امّا در نظریه دین این مسئله برعکس است. (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا). سوم اینکه هدف در اندیشه مادّی، سیر کردن شهوات است، امّا در اسلام، هدف والا، مقدمه سازی برای جهان آخرت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha