پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به پیامد های مثبت دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: پاپ به بایدن نامه نوشت و از او خواست تحریم ایران را بردارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در سخنانی به پیامد های مثبت دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: پاپ به بایدن نامه نوشت و از او خواست تحریم ایران را بردارد و همچنین گفت برای ملت ایران و آمریکا دعا می کند.

پاپ با صدور بیانیه ای مسئله "تثلیث" را اعتقادی اشتباه دانست

وی افزود: پاپ با صدور بیانیه ای مسئله "تثلیث" را اعتقادی اشتباه دانست و خواستار عدم ارتکاب این اشتباه شد.

امام جمعه نجف اشرف از نتایج دیگر دیدار پاپ و آیت الله سیستانی را پیام محمود عباس رئیس تشکلات خودگردان فلسطین به معظم له و قدردانی وی از موضع گیری ایشان در خصوص مسئله فلسطین دانست و بیان داشت: ما شاهد یک نگاه زیبایی از سوی سرتاسر جهان به نجف اشرف هستیم.

حوثی ها با موشک عربستان را هدف قرار می دهند و بن سلمان ایران را متهم می کند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات منطقه بعد از اصابت موشک های یمنی به پایگاه های سعودی اشاره کرد و گفت: حوثی ها به صراحت اعلام کردند که عربستان سعودی را هدف قرار داده اند، امّا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، ایران را متهم می کند.

وی موضع گیری سازمان ملل متحده در نادیده گرفتن بمباران و محاصره ملت یمن از سوی ائتلاف سعودی را محکوم کرد و گفت: موضع گیری این سازمان بعد از بمباران عربستان توسط انصارالله یمن، تغییر پیدا کرده است.

خطیب جمعه نجف اشرف نیرو های سعودی را به عقب نشینی از یمن دعوت کرد و از سازمان ملل متحده خواست از ملت یمن که سال های زیادی است از محاصره رنج می برد، حمایت کند.

رژیم صدام تمامی قوانین بین المللی را نقض کرد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سی و سومین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه عراق توسط رژیم بعث اشاره کرد و افزود: این فاجعه دلیلی بر متجاوز بودن رژیم صدام است.

وی با بیان اینکه در این فاجعه ۵ هزار نفر طی چند لحظه با سلاح ممنوعه قربانی شدند، تصریح کرد: رژیم صدام تمامی قوانین بین المللی را نقض کرد و جنایت های آن گریبان گیر تمامی ملت های عراق از شیعه و کرد را گرفت.

عراق به کارشناسان اماراتی نیازی ندارد

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود از فراکسیون های مجلس خواست پشت پرده حضور امارات در سازمان اطلاعات عراق را با جدّیت پیگیری کنند و تأکید کرد: عراق به کارشناسان اماراتی نیازی ندارد.

برگزاری مناسبت های شعبان برای تأکید بر التزام به ارزش های دینی است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به فضیلت ماه شعبان و ولادت ائمه اطهار (علیهم السلام) اشاره کرد و گفت: ما مناسبت ها را تنها به خاطر شادی و خوشحالی برگزار نمی کنیم، بلکه برای تأکید بر التزام به راه آن بزرگواران و ارزش های دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha