چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر اینکه توطئه علیه عراق در کودتای نظامی شکست خورد، گفت: آمریکا در آستانه فروپاشی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با تأکید بر اینکه توطئه علیه عراق در کودتای نظامی و تحمیل دولتی خارج از چارچوب قانونی و ایجاد آشوب شکست خورد، گفت: عرصه سیاسی آمریکا نشان می دهد که در آستانه فروپاشی است.

توطئه علیه عراق در تغییر حکومت به شکست انجامید

وی در ادامه خطبه با بیان نه به بازگشت حزب بعث، نه به نابودی تجربه و نه به منحل کردن بسیج مردمی که قلب ملت عراق است، گفت: توطئه های دشمنان در ایجاد کودتای نظامی، آشوب افکنی، تحمیل قیمومیت آمریکا بر عراق و تحمیل دولتی خارج از چارچوب قانون اساسی، شکست خورد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: توطئه ها در تعطیلی مدارس، اداره ها، توقف روند علمی و تضعیف نهاد های حکومتی موفق بوده است.

 قبانچی در بخش دیگر خطبه تصریح کرد: گروه های "جوکر" به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و خواسته های به حق آنان توهین کردند.

وضعیت آمریکا در آستانه فروپاشی است

وی به تصمیم پارلمان آمریکا برای برکناری ترامپ اشاره کرد و گفت: این اولین رئیس جمهور آمریکاست که با این مسئله مواجه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: علی رغم اینکه این مسئله به پایان کار نرسیده و همچنان در انتظار تصمیم مجلس سنای آمریکا است، این مسئله نشان می دهد که وضعیت آمریکا در آستانه فروپاشی است.

سازمان ملل متحد تصمیمی برای متوقف کردن تجاوز سعودی به یمن نمی گیرد

خطیب جمعه نجف اشرف به گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر اینکه ۲۴ میلیون یمنی زیر خط فقر زندگی می کنند و نیازمند کمک هستند، اشاره کرد و افزود: سازمان ملل متحد تصمیمی برای متوقف کردن تجاوز سعودی به یمن نمی گیرد و اجازه نمی دهد کمک ها به یمن برسد و محاصره ظالمانه برداشته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha