یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گروه‌های سیاسی را به رجوع به قانون اساسی و دوری از زبان جنگ و درگیری در اختلافات سیاسی دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گروه‌های سیاسی را به رجوع به قانون اساسی و دوری از زبان جنگ و درگیری در اختلافات سیاسی دعوت کرد و خواستار وحدت گروه‌های سیاسی شیعه شد.

وی ادامه داد: ما در مسیر صحیح حرکت می‌کنیم و رایزنی‌ها و تفاهم‌ها در جهت انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جریان دارد.

امام جمعه نجف اشرف ضمن دعوت گروه‌های سیاسی به رجوع به قانون اساسی و دوری از اختلافات و تکیه به شایستگی‌ها، ابراز امیدواری کرد که این جریان به بن بست نرسد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه عراق این توانایی را دارد که واسطه ایران و آمریکا باشد، گفت: عراق سرزمین مذاکره بین دو طرف باشد.

وی تشدید بحران یمن و بمباران متقابل اشاره کرد و افزود: ما از کشتار همدیگر راضی نیستیم.

خطیب جمعه نجف اشرف با بیان اینکه یمن با انواع محاصره، فقر و بمباران در این جنگ ظالمانه مواجه است، از عربستان سعودی خواست راه درست را در پیش گیرد.

وی با تأکید بر اینکه عربستان سعودی در جنگ علیه یمن هرگز پیروز نخواهد شد، خطاب به امارات گفت: ما به آزار شما راضی نیستیم، امّا شما علیه ملت یمن مرتکب کشتار می‌شوید و این حق آن هاست که پاسخ بدهند و از خود دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی قبانچی در خطبه دینی نزدیکی فرارسیدن ماه رجب اشاره کرد و خواستار آمادگی برای استقبال از این ماه شد و گفت: روزه گرفتن و استغفار در این ماه ثواب دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha