شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه های نماز جمعه گفت: راه حل سیاسی بحران عراق، این است که دولتی قدرتمند با توافق اکثریت تشکیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: راه حل سیاسی بحران عراق، این است که دولتی قدرتمند با توافق اکثریت تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برنامه دشمنان عراق بعد از شکست در راه اندازی جنگ شیعه و سنی، ایجاد کشتار و جنگ شیعی شیعی است، از همگی خواست به این مسئله توجه داشته باشند.

امام جمعه نجف اشرف بهترین راه حل برای تشکیل دولت را انتخاب دولتی با توافق اکثریت دانست و ابراز امیدواری کرد که فراکسیون ها و سیاستمداران به این راه حل برسند.

وی در خطبه دینی به سالروز ولادت امام حسین (علیه السلام)، حضرت زین العابدین امام سجاد (علیه السلام)، حضرت قمر منیر بنی هاشم ابوالفضل العباس (علیه السلام) و ولادت حضرت بقیة‌الله الاعظم امام زمان (عج) اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در بخش دیگر خطبه دینی به بخش دیگری از مسئله رشد بشری تحت عنوان "نقش الگو" در رشد بشری پرداخت و گفت: اسلام به انتخاب الگو اعتقاد دارد و پیامبران و و اولیا الگو هستند. امّا غرب امروز بر ساختن قهرمانان خیالی و توهمی تکیه دارد.

وی ادامه داد: امروز امام سجاد در تهجد و عبادت الگوی ماست، امام حسین (ع) در عزّت و دوری از ذلّت و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در رشادت و ازخودگذشتگی الگوی ما هستند.

خطیب جمعه نجف اشرف در پایان گفت: عشق و محبت، عمل را به دنبال دارد و این چیزی است که بعد از انتخاب الگو باید به آن عمل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha