شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی که در پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، تصمیمات آن بیش از آنکه ریشه ای باشد، سطحی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیة الکبرای ایراد شد، گفت: سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی که در پایتخت عربستان سعودی و تحت نظارت رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، تصمیمات آن بیش از آنکه ریشه ای و اساسی باشد، سطحی بود. تنها گام مثبت در آن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود.

وی در بخش دیگر خطبه درباره گسترش طلاق در عراق که در ماه گذشته به ۴۶۴۳ مورد طلاق رسید، اشاره کرد: در اینجا باید با برنامه های فرهنگی و آگاهی بخشی خانواده و ازدواج مدبرانه به این بیماری و این وضعیت وخیم پرداخت.

امام جمعه نجف اشرف، در خصوص نمایشگاه بین المللی کتاب که اخیرا با حضور بسیاری از موسسات انتشاراتی در نجف برگزار شد، گفت: اقدامی است که جای تشکر دارد از متولیان این کار بزرگ و امیدواریم هر ساله تکرار شود، اما در دو مورد تذکر خود را بیان می کنیم: نکته اول: تجاوز به ارزش‌های دینی خود با حضور برخی زنان بدحجاب در سمینارهای گفتگو است. دوم وجود غرفه هایی برای صاحبان افکار انحرافی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به قسمتی از بحث رشد انسانی با عنوان (امامت را انتخاب کن) و میزان معرفت ایمان در نظریه اسلامی پرداخت.

وی در این خطبه همچنین با یادآوری سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و سالروز شهادت سید محمد محمد صادق صدر، حاضران را به مطالعه کتاب های شهید صدر دوم مخصوصاً دانشنامه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha