پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله صدر، گفت: رژیم های فاسد از علما می ترسیدند، لذا آنها را به قتل می رساندند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد صادق صدر، از جوانان و فرهیختگان خواست مجموعه تألیفات این شهید را مطالعه کنند.

رژیم های فاسد از علما می ترسیدند

وی با بیان اینکه کتاب های آیت الله شهید صدر بسیار مفید است، اشاره کرد: رژیم های فاسد از علما می ترسیدند، لذا آنها را به قتل می رساندند و این سیاست رژیم بعث بود. بنابراین شهادت شهید آیت الله صدر نیز در همین چارچوب انجام گرفت.

دوره سلطه و هیمنه جهانی به پایان رسیده است

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه خود به نشست روسیه و آمریکا پرداخت و گفت: دوره سلطه و هیمنه جهانی به پایان رسیده و اکنون عصر ملت هاست، رهبران جهان باید به جای منافع خود، به فکر منافع ملت باشند.

حادثه کانادا بیانگر کینه علیه اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی حادثه زیر گرفتن گروهی از مسلمانان در کانادا و عدم تعقیب این مجرمان از سوی دولت را محکوم کرد و افزود: این اقدام بیانگر کینه علیه اسلام است.

وی در رابطه با آزادی "قاسم مصلح" از فرماندهان حشد الشعبی، بیان داشت: تبرئه مصلح نشانگر پشت پرده ها و درگیری های سیاسی در خصوص بازداشت وی است، لذا باید عراق را از این مسئله دور نگه داشته و علیه دشمنان عراق متحد شد.

امام جمعه نجف اشرف از دولت عراق خواست هزاران نفر از نیرو های حشد الشعبی که فسخ قرار داد شده اند را دوباره جذب کند. دولت در این خصوص تصمیم گرفت، امّا به مرحله اجرا نرسید.

لزوم بررسی مسئله انتقال خانواده های داعشی از سوریه به عراق

 حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از دولت و مجلس نمایندگان خواست مسئله انتقال خانواده های داعشی از سوریه به عراق را در تمامی ابعاد انسانی، سیاسی و امنیتی مورد بررسی قرار دهند.

دعوت از مردم به دریافت واکسن ضد کرونا

وی مردم را به دریافت واکسن ضد کرونا دعوت کرد که رایگان در اختیار آنان قرار گرفته و افزود: مراجع دینی به دریافت آن توصیه کرده و خودشان دریافت کرده اند.

امام جمعه نجف اشرف، جوانان را به تألیف و مطالعه دعوت کرد و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد را اقدام خوبی دانست.

جوانان با سه بحران رو به رو هستند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سه بحرانی که جوانان از آن رنج می برند، پرداخت و آن را بحران آینده، بحران ازدواج و بحران تعیین موضع سیاسی دانست و گفت: اسلام برای این بحران ها راه حل دارد. خداوند متعال می فرماید: (و من یتق الله یجعل له مخرجا..). برای عبور از این بحران ها باید به خداوند تکیه کرد و از او طلب توفیق کرد و به حق تعالی امید داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha