دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید صدر الدین قبانجی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: نباید در خصوص هر کدام از فراکسیون های شیعی کوتاهی شود که در غیر این صورت در اقلیت خواهیم بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: نباید در خصوص هر کدام از فراکسیون های شیعی کوتاهی شود که در غیر این صورت در اقلیت خواهیم بود.

وی افزود: چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه) و جریان صدر باید برای حل مشکلات، نشست برگزار کنند و همچنین به نفع مسائل بزرگتر، از بسیاری از مسائل کوتاه بیایند و عقب نشینی کنند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به شکست پروژه اماراتی سعودی در حذف مشارکت شیعه در مسئله انتخاب رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مراحل انتخاب رئیس جمهور، تجربیات و استدلال های سیاسی است و شیعیان به عنوان احزاب و جریان ها شکست نخورده اند.

وی خواستار وحدت موضع در جهت عبور از بحران شد و افزود: تمامی گروه های موافق و مخالف را به مشارکت در دولت دعوت می کنیم و تأکید می کنیم که کناره گیری اشتباه است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه، دولت اقلیم کردستان را نسبت به شیوع اندیشه وهابی و تکفیری در اراضی آن هشدار داد و گفت: گزارش هایی به ما رسیده، مبنی بر اینکه اندیشه وهابیت با حمایت آشکار در اقلیم کردستان در حال انتشار است، لذا از دولت می خواهیم که جلوی انتشار آن را بگیرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالگرد شهادت شهید صدر اشاره کرد و گفت: شهید صدر مجری پروژه آزاد سازی ملت عراق و از بین بردن سلطه بعث بود که برای سرکوب ملت عراق آمده بود.

وی افزود: پروژه شهید صدر، نجات عراقی ها از کابوس بعث بود و می گفت:"تمامی عراقی ها باید با تمام توان برای نابودی این کابوس تلاش کنند، حتی اگر در این راه حانشان را از دست بدهند.

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: شهید صدر در پروژه خود موفق شد و ملت عراق را در سال ۱۹۹۱ به انتفاضه دعوت کرد که توسط جامعه بین الملل سرکوب شد، امّا در نهایت در سال ۲۰۰۳ رژیم بعث سرنگون شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha