جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله شهید محمد باقر صدر

حوزه/ هیئت علمای بیروت در سالگرد شهادت شهید صدر گفت: جهان اسلام، یک عالم بزرگ، فقیه نو آور و نابغه پیشگام در تمامی زمینه های علم، معرفت و رهبری جامعه را از دست داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای بیروت در چهل و دومین سالگرد شهادت آیت الله شهید سید محمد باقر صدر گفت: جهان اسلام، یک عالم بزرگ، فقیه نو آور، فیلسوف قدرتمند و نابغه پیشگام در تمامی زمینه های علم، معرفت و رهبری جامعه در راه آزادی از ستم رژیم بعثی صدام را از دست داد.

هیئت علما در این مناسبت دردناک از عموم جهان اسلام خواست تا از میراث علمی و معرفتی که آن شهید بزرگ به جای گذاشته، در راه نهضت جوامع و احیای زندگی عزّتمند و کریمانه استفاده کنند.

هیئت علمای بیروت، همگی را به الهام گیری از آموزه های او در تحکیم وحدت و کنار گذاشتن تمامی اختلافات و اعتلای مصلحت جامعه به دور از دیکته های بیگانگان مستکبر دعوت کرد و از آنان خواست برای بهترین روابط برادرانه و حسن هم جواری به ویژه با جمهوری اسلامی ایران که خیرخواه ملت عراق است، تلاش کنند.

شهید صدر، حامی انقلاب اسلامی ایران بود

علمای بیروت، شهید صدر را به حق پیشگام اندیشه مقاومت و انقلابی دانستند که در راه عزّت اسلام و تمامی مستضعفان از مرگ نترسید و در سایه رژیم طاغوتی که نفس ها را قطع و خون ها را می ریخت، از انقلاب اسلامی ایران در اوایل پیروزی آن، حمایت کرد.

شهید صدر میراثی انسانی، فکری و حرکتی ممتازی به جای گذاشت

هیئت علمای بیروت تصریح کرد: شهید صدر میراثی انسانی، فکری و حرکتی ممتازی به جای گذاشت که هر انسان آزادی خواهی می تواند از آن استفاده ببرد و همچنین راهی به جای گذاشت که مجاهدان در آن با اشغالگران آمریکایی و پروژه های سلطه گری مقابله می کنند.

هیئت علما ضمن درخواست برای عدم اعطای فرصت به دشمنان، اشاره کرد: ما اطمینان داریم که همه انسان های آگاه و با بصیرت، می توانند تبلیغات فتنه انگیز را خنثی کنند.

هیئت علمای بیروت در پایان گفت: ما به همبستگی و وحدت در مقابله با دشمنان امت، بسیار نیازمندیم و اینکه به جهاد، جانفشانی و دستاورد های شهید صدر وفادار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha