شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی، گفت: جهان امروز در عصر بازگشت به سوی خدا به سر می برد، اگرچه غرب در تلاش است در عصر پست مدرنیسم زندگی کند، جایی که ارزش های انسانی از بین رفته و به دنبال منافع شخصی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که درحسینیه فاطمیه الکبری ایراد شد، با بیان اینکه در تعطیلات تابستانی صدها هزار جوان و کودک بیکار می شوند، گفت: لازم است از این فرصت استفاده شود و این وظیفه بر عهده پدر و مادر است، چنانکه در روایت آمده است که وظیفه پدر انتخاب نام خوب و تربیت فرزند و قرار دادن او در موقعیت مناسب است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص وقایع پارلمان کردستان گفت: اختلافات با مشت حل نمی شود، بلکه با تفاهم و تبادل نظر حل می شود و آنچه در پارلمان کردستان از درگیری فیزیکی اتفاق افتاد، در مقابل افکار عمومی جهان مایه تاسف است.

وی ادامه داد: در اینجا نقطه ضعف را از برادران در پارلمان کردستان می دانیم، زیرا خشونت به نتیجه نمی رسد و تفاهم برای آنها خوب است، زیرا آبروی آنها برای ما مهم است زیرا آنها بخشی از ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در مورد بازگشت به دین اشاره کرد: جهان امروز در عصر بازگشت به سوی خدا به سر می برد، اگرچه غرب در تلاش است در عصر پست مدرنیسم زندگی کند، جایی که ارزش های انسانی از بین رفته و به دنبال منافع شخصی است و همچنین به دنبال بین بردن قوانین خلقت انسان از طریق انتقال از یک جنسیت به جنسیت دیگر است.

وی افزود: همه اینها رو به زوال است، زیرا باید دوران بازگشت به سوی خداوند متعال باشد و امروز ما در آغاز این دوران زندگی می کنیم.

خطیب جمعه نجف اشرف، در خطبه دینی سالروز ولادت امام رضا (علیه السلام) در یازدهم ذی القعده یادآور شد و به حدیثی از امام رضا (ع) اشاره کرده که می فرمایند: «من زارنی علی بعد داری زرتة فی ثلاث مواطن». (هرکس مرا زیارت کند، با اینکه زیارتگاه من دور است، من روز قیامت در سه جا به دیدار او می‌آیم).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha