پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی از نشست گروه های سیاسی شیعه موسوم به "چارچوب هماهنگی" با سید مقتدی صدر با هدف وحدت موضع استقبال کرد و خواستار استمرار این نشست ها شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف از نشست گروه های سیاسی شیعه موسوم به "چارچوب هماهنگی" با سید مقتدی صدر با هدف وحدت موضع استقبال کرد و خواستار استمرار این نشست ها شد.

وی به سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد و گفت: ما با بزرگداشت این مناسبت، ارزش های اخلاقی، اراده ملت، ایمان و فداکاری و سالگرد لبیک گویی به فتوای جهاد کفایی و همبستگی میان دو ملت را گرامی می داریم و این بزرگداشت سالروز پیروزی و یاری الهی و وحدت نیرو های امنیتی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: سالروز شهادت فرماندهان پیروزی، یادآور سرشکستگی دشمن و شکست آنها و دخالت بیگانگان و سالروز ثبات است.

وی تصریح کرد: ما امروز ضمن احیای سالروز شهادت این دو شهید، بر ثبات خود و ملتمان در این راه تأکید می کنیم.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص هشدار های بازگشت داعش به مناطق شمالی عراق، گفت: حشد الشعبی همچون درختی است که شما را از حرارت آفتاب حفظ کرده است، آن را قطع نکنید که حرارت آن شما را خواهد سوزاند.

وی با تأکید بر اینکه داعش درخت خبیثی است که ریشه کن شده و هرگز بازنخواهد گشت، افزود: از تمامی نیرو های امنیتی که در مقابل این تعرضات می ایستند، تشکر و قدر دانی می کنیم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های دینی به سه عنصر اصلی در رشد بشری اشاره کرد و آن را اراده، هدف و ادوات آن برشمرد و گفت: اسلام به این سه عنصر ایمان دارد، امّا باید اهداف و ادوات آن صحیح باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha