شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تأکید کرد: سال جدید باید سال شکست شرارت و رهبر آن ترامپ باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه سال جدید باید سال شکست شرارت و رهبر آن ترامپ باشد، گفت: سال جدید باید فراخوانی برای دوری جهان از استعمارگری و به برده گیری ملت ها باشد.

وی با اشاره به اینکه غرب تحت عنوان جهانی سازی، تاریخ، زبان و تقویمی جهانی را تحمیل کردند، افزود: این مسئله با مسئله میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) فرق دارد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مراسم سال جدید میلادی باید جهان را به مبانی حضرت مسیح (ع) نزدیک کند و آن را از استعمار و برده گیری ملت ها دور سازد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه آغاز سال گذشته میلادی، جهان را از جنایتی آشکار علیه فرماندهان پیروزی بیدار کرد، بیان داشت: سال جدید باید، سال شکست شرارت و آگاهی ملت ها نسبت به حقارت و وحشی گری استکبار جهانی باشد.

با شهادت سردار سلیمانی و المهندس، خون دو ملت در هم آمیخته شد

وی بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی را حرکت در مسیر آنها دانست و گفت: این مسیر همان جانفشانی و وفاداری به وطن، عزّت و عدم تسلیم شدن است.

خطیب جمعه نجف اشرف سالروز شهادت شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به معنی ایستادگی جمهوری اسلامی ایران از عراق و همبستگی دو ملت و آمیختگی دو خون و سنگینی جنایتی دانست که آمریکا مرتکب شده است.

اعدام صدام معلون موجب شادی و خوشحالی تمامی عراقی ها شد

وی به سالگرد اعدام صدام اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب شادی و خوشحالی تمامی عراقی ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محرمات زبان، بیان داشت: این محرمات دروغ، غیبت، هتک حرمت مؤمن، سخن چینی، فحش، لعنت بی دلیل، نفرین مومن، کفر، آشکار کردن راز، تهمت، ستودن ظالم و ترویج باطل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha