پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی امام جمعه نجف که برای شرکت در همایش منطقه ای درباره قانون اساسی ایران، به لبنان سفر کرده است با حجت الاسلام والمسلمین جعفرپشه نماینده جامعة المصطفی(ص) در لبنان دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، وی در این دیدار گفت: یک جهش کیفی در حوزه علمیه نجف اشرف صورت گرفته است.

حجت الاسلام قبانچی اعلام کرد: نجف اشرف امروزه میزبان بیش از ده هزار طلبه دینی است و بیش از صد مرکز علمی و تحقیقاتی در این شهر وجود دارد و اینها نشان دهنده جهش کیفی حوزه علمیه نجف اشرف است.

وی به جامعة الامام المهدی(ع) در عراق اشاره کرد و ابراز داشت: این مجموعه پس از مرگ صدام و سقوط نظام بعثی تاسیس شده و میزبان ده ها طلبه دینی است که علوم مختلف تخصصی را در این دانشگاه فرا می­گیرند.

امام جمعه نجف همچنین از مجتمع علمی و خیریه فاطمه زهرا(س) تحت اشراف شیخ عفیف النابلسی در شهر صیدای لبنان بازدید کرد.

وی در جمع طلاب این مجتمع از این فضای علمی تجلیل کرد و تاکید نمود: این مرکز نسیم رحمتی از جانب علمای دینی و مذهب است که عمر خویش را در خدمت به تشیع صرف کرده و خون های آنها در این راه ریخته شده است.

حجت الاسلام قبانچی خطاب به طلاب گفت: شما باید برای ایجاد زمینه های علمی مورد نیاز جهان و نهضت های مردمی جدید تلاش و کوشش کنید.

قابل ذکر است که ساختمان این مجتمع در جریان حمله صهیونیست ها به لبنان و بمباران این سرزمین، تخریب شده بود که به تازگی بنای آن بازسازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha