جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 247314
۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۳

کمک خواستن از نیروهای بیگانه یعنی اینکه دولت در قانع‌سازی مردم خود شکست خورده و همچنین نشان دهنده آن است که مردم پیروز میدان هستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی اقدام امارات و عربستان سعودی در تجاوز به حقوق مردم بحرین و سکوت جهانی در برابر آن را محکوم کرد.

 

امام جمعه نجف اشرف در دیدار با شورای عالی زنان در یکی از استانهای بحرین، اوضاع جهان عرب را بسیار فاجعه‌آمیز خواند و گفت: آنچه رخ می‌دهد ذبح یک ملت در برابر افکار عمومی جهان به وسیله فرستادن تانک و نیروی نظامی از کشورهای بیگانه است.

 

این عضو مجلس اعلای اسلامی عراق از نفاق و دورویی جهان استکبار در شعارهای خود در خصوص حقوق بشر ابراز تأسف کرد.

 

وی در همین راستا با ستودن حضور ملت بحرین در صحنه و فراخوان ده‌ها هزار مرد و زن به خیابان‌ها خاطرنشان ساخت: کمک خواستن از نیروهای بیگانه یعنی اینکه دولت در قانع‌سازی مردم خود شکست خورده و همچنین نشان دهنده آن است که مردم پیروز میدان هستند.

 

امام جمعه نجف اشرف درباره سرکوب خونین مردم لیبی هم اظهار داشت: آنچه در لیبی در حال  رخ دادن است دقیقا همان چیزی است  که در سال 1991م به دست صدام در عراق اتفاق افتاد با این تفاوت که آنچه در عراق اتفاق  افتاد چندین برابر این بود.

 

وی ادامه داد: عراق پیروز شد و صدام سرنگوم گشت و ملت عراق در حال  حاضر درگیر یک تجربه سیاسی است.

 

حجت الاسلام  و المسلمین قبانچی یاد آور شد: ملت‌های منطقه نیز دقیقا در حال انجام همان تجربه‌های سیاسی عراق در سرنگون کردن دیکتاتورها هستند و پیش از عراق نیز مردم ایران دست به این تجربه مبارک زده بودند.

 

وی در خصوص موضع عراق در قبال اتفاقات جهان عرب گفت: مردم عراق در کنار مردم بحرین ایستاد‌ه‌اند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha