جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: راه حل جنگ یمن ساده است و آن خروج نیرو های سعودی از یمن و پایان تجاوز آن می باشد که در این صورت همه چیز پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی با بیان اینکه هیچ کس از این درگیری اسلامی در یمن راضی نیست، افزود: راه حل جنگ یمن ساده است و آن خروج نیرو های سعودی از یمن و پایان  تجاوز آن می باشد که در این صورت همه چیز پایان خواهد یافت.

وی از عربستان سعودی خواست نیرو های خود را از یمن خارج کرده و به تجاوز خود علیه ملت یمن پایان دهد.

امروز جهان بعد از شکست تمامی برنامه های بشری، منتظر ظهور مصلح جهانی است

امام جمعه نجف اشرف به سالروز ولادت حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کرد و گفت: مسئله امام مهدی (عج) از یک نظریه به یک حقیقت تبدیل شده و امروز جهان بعد از شکست تمامی طرح ها و برنامه های بشری، منتظر ظهور مصلح جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: شورای امنیت، سازمان های حقوق بشر و سازمان ملل متحد نتوانستند، مشکل بشریت را حل کنند، بلکه روز به روز این مشکل بیشتر می شود.

مسئله ظهور حضرت حجت (عج)، وارد زندگی واقعی مردم شده است

وی اشاره کرد: واقعه ای که حضرت نبی اکرم (ص) از آن خبر داده و به ظهور حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) بشارت داده، از سطح بحث فلسفی خارج شده و وارد زندگی واقعی مردم شده است و همگی منتظر آن رهایی بخش هستند.

امام جمعه نجف اشرف به سالگرد انتفاضه شعبانیه عراق اشاره کرد و گفت: مردم در سال ۱۹۹۱ میلادی علیه رژیم بعثی صدام، انتفاضه به راه انداختند که صدام با کمک بین المللی، به دنبال سرکوب ملّت خود بود.

وی تصریح کرد: این انتفاضه نشان داد که ملت عراق زنده است و هرگز تسلیم نخواهد شد و این توانایی را دارد که اراده بین المللی را در هم بشکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha