جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت السلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی با تأکید بر اینکه مصوبه خروج نیرو های آمریکایی، تصمیمی رسمی و پارلمانی است و باید اجرایی شود، اشاره کرد: شیعیان اهل بیت (ع) حماسه ای بزرگ آفریده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت السلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با تأکید بر اینکه مصوبه خروج نیرو های آمریکایی، تصمیمی رسمی و پارلمانی است و باید اجرایی شود، اشاره کرد: ادارات دولتی و فعالیت های تحصیلی باید به روال عادی برگردد.

مصوبه خروج آمریکایی ها، تصمیمی رسمی و پارلمانی است و باید اجرایی شود

وی مصوبه خروج آمریکایی ها را تصمیم رسمی پارلمانی دانست که باید اجرایی شود و اظهارات مشاور نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

امام جمعه نجف اشرف در سخنان خود از سفر رئیس جمهور فرانسه به عراق استقبال کرد و آن را در جهت حمایت از عراق و دور کردن آن از درگیری های حاشیه ای دانست و گفت: عراق از همگی استقبال می کند.

اظهارات رئیس مجلس عراق، قابل قبول نیست و نوعی طایفه گرایی است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: اظهارات رئیس مجلس نمایندگان عراق مبنی بر اینکه "سلاح خارج از کنترل" در دست شیعه است، قابل قبول نیست و نوعی طایفه گرایی است، لذا امیدواریم که از این اظهارات اشتباه عذرخواهی کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: ملت ما از مجلس نمایندگان سه انتظار دارد؛ اول تصویب قانون انتخابات زودهنگام، تصویب قوانین معلّق، سوم حاکمیت عراق و محافظت از آن و تأکید بر قوانینی که در جهت منافع حاکمیت کشور است.

خطیب جمعه نجف اشرف از گفتگوی جاری دولت فدرال و اقلیم کردستان استقبال کرد و گفت: این مذاکرات باید منجر به حل مشکلات موجود و حفظ منافع ملّی و مقابله با چالش های مشترک شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت عراق مبنی بر همزیستی با کرونا در سال تحصیلی جدید، گفت: ما امیدواریم که فعالیت آموزشی در سال تحصیلی جدید از سرگرفته شود و روند تحصیل با رعایت توصیه های پزشکی به روال عادی برگردد.

شیعیان اهل بیت (ع) حماسه بزرگی آفریدند

وی در بخش دیگر سخنان خود به پایان مراسم عزاداری حسینی اشاره کرد و آن را حماسه ای بزرگ دانست که شیعیان اهل بیت (ع) آن را آفریده اند و گفت: شیعیان هر سال بر اصرار خود در مقابله با طاغوت جهانی و مقابله با چالش ها تأکید می کنند.

نهضت حسینی همچون مشعلی در جنگ فرهنگی باقی می ماند

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نهضت حسینی همچون مشعلی در جنگ فرهنگی باقی می ماند و ملت عراق در آفریدن حماسه موفق شدند، افزود: جوانان عراقی که دشمنان به به دنبال انحراف فرهنگی آنهاست، ثابت کردند که خود را به رسانه های فتنه انگیز ارزان نمی فروشند.

باید اهانت به عاشورای حسینی مورد تعقیب قانونی قرار بگیرد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اهانت برخی شبکه ای ماهواره های به احساسات مسلمانان با انتشار صحنه آواز و رقص در روز عاشورا، گفت: باید این اقدام مورد تعقیب قانونی قرار بگیرد. برخی از شبکه ها دست به طایفه گرایی زده و از همدردی با حضرت رسول الله (ص) در مصیبت نوه اش امام حسین (ع) خودداری کردند.

برخی از کشور های عربی و غیر عربی از فریاد یا حسین می ترسند

وی با اشاره به اینکه برخی از کشور های عربی و غیر عربی از فریاد یا حسین می ترسند و هر کس که این شعار را سر بدهد را تحت تعقیب قرار می دهند، افزود: این فریاد، نه به ظلم، سرکوب آزادی ها، جنگ علیه دین، طایفه گری، استعمار و سلطه بر ملت هاست. لذا کشور های وابسته به استعمار از این شعار می ترسند، امّا  امام حسین (ع) پیروز شد و هر سال پیروز خواهد شد و ملت های حسینی ما پیروز خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان از آستان های مقدس حسینی و عباسی در موفقیت برگزار مراسم عاشورا و حضور گسترده ملت عراق تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha