سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعہ نجف اشرف سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: اهانت به حشد الشعبی خنجری بر پهلوی عراق است . پیروزی های آن قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی به توافقنامه دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در خصوص منطقه سنجار اشاره کرد و  گفت: این پرونده ها باید حل و فصل شوند و همچنین باید نظر اهالی آن پرسیده و رأی گیری شود.

وی افزود: این درست نیست که اقلیم کردستان و دولت عراق به دور از نظر مردم سنجار، آن را بین خود تقسیم کنند. اهالی سنجار بر گردن همه ما حق دارند و آن متعلق به تمامی عراق است و نباید احساساتشان جریحه دار شود.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود گفت: حمله مستمر به حشد الشعبی و اهانت به آن از داخل و خارج کشور، منجر به لغو جلسه مجلس نمایندگان شد.

اهانت به حشد الشعبی خنجری بر پهلوی عراق است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: اهانت به حشد الشعبی خنجری بر پهلوی عراق است و پیروزی های آن قابل چشم پوشی نیست و هیچ کس نمی تواند با آن اعلام برابری کند. این درست نیست که منافع شخصی در مجلس نمایندگان به جدایی میان اقشار عراقی منجر شود و ما خواستار حفظ وحدت میان تمامی اقشار هستیم.

وی بر مبارزه با فسادی مالی و جلوگیری از رسیدن به آینده ای هولناک تأکید کرد و گفت: باید حقوق های بسیار بالا، امتیازات، بازنشستگی نیروهای سرکوبگر و حقوق کسانی که یک سوم عراق را تحویل داعش دادند، مورد بررسی قرار گیرد که این موارد شامل بودجه های میلیاردی است.

خطیب جمعه نجف اشرف خواستار توجه به عرصه کشاورزی و صنعتی شد و افزود: اگر دولت اولویت را به آن بدهد و به نفع تولیدات داخلی، واردات را کمتر کند، خواهیم توانست در برابر بحران اقتصادی بایستیم.

به نص صریح آیه مباهله، امام علی (ع) جان رسول الله (ص) هستند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: امروز امت رسول الله (ص) با وجود رحلت ایشان، قرن ها و ملت ها پشت سر گذشته و می تواند از خودش دفاع کند. در روز رحلت رسول اکرم (ص)، مؤمنین به زیارت حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) مشرف می شوند؛ چرا که به نص صریح آیه مباهله، امام علی (ع) جان رسول الله (ص) هستند.

وی همچنین به درگذشت خطیب حسینی سید جاسم الطویرجاوی اشاره کرد و او را یکی از بزرگان منبر حسینی توصیف نمود و گفت: او منبر حسینی را با پند و اندرز، عبرت و محبت همراه کرد و از گرایش ها به دور بود و تنها به نهضت حسینی وابسته بود و بیش از شش دهه برای امام حسین (ع) و مصیبت آن فریاد زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha