جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نسبت به کوبیده شدن طبل جنگ در منطقه هشدار داد و از دولت عراق خواست به وظیفه خود در خصوص نهضت حسینی عمل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نسبت به کوبیده شدن طبل جنگ در منطقه هشدار داد و از دولت عراق خواست به وظیفه خود در خصوص نهضت حسینی عمل کند.

جنگ به نفع هیچ کس نیست

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به تهدید های آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر حمله به ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی اشاره کرد و گفت: جنگ به نفع هیچ کس نیست و پیامد هایی به همراه دارد که موجب مشکلات در جهان می شود؛ چراکه منطقه به عنوان شریان نفت، از آن تغذیه می کند.

ملت های مسلمان هرگز ساکت نخواهند نشست

وی به آمریکا، اسرائیل و انگلیس هشدار داد و گفت: ملت های مسلمان هرگز ساکت نخواهند نشست و در کنار آنها نمی ایستند.

ایران تنها در برابر خداوند سر فرود می آورد و هرگز تسلیم فشار ها نخواهد شد

امام جمعه نجف اشرف با اشاره اینکه ایران تهدید کرد که اگر به این کشور تجاوز شود، پاسخ تجاوز را می دهد و پایگاه های آن را در منطقه هدف قرار می دهد، تأکید کرد: ایران تنها در برابر خداوند سر فرود می آورد و هرگز در برابر فشار ها تسلیم نخواهد شد.

از طرف دیگر خطیب جمعه نجف  اشرف خواستار پایان دادن به تشدید تنش در سلیمانیه بین احزاب درگیر شد و آنان را به گفتگو و خویشتنداری دعوت کرد.

استقبال از تحکیم روابط و تأکید بر روابط مثبت

وی در خصوص سفر رئیس جمهور عراق به ایران، از تحکیم روابط و تأکید آنها بر روابط مثبت استقبال کرد و موفقیت ایران در انتقال مسالمت آمیز قدرت را به ملت و رهبر ایران تبریک گفت.

دولت به وظیفه خود در خصوص نهضت حسینی عمل کند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی در خصوص فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سید الشهدا (علیه السلام)، از دولت عراق خواست به وظیفه خود در قبال نهضت حسینی عمل کند و گفت: دولت در قبال عید غدیر و غیر آن کوتاهی کرد.

نهضت حسینی، مسئله ملت و امت است

وی تأکید کرد: نهضت حسینی، مسئله عدالت و مسئله ملت و امت است.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه ملت عراق نهضت حسینی را احیا خواهد کرد، افزود: نهضت حسینی، یک سر و راز الهی است؛ چراکه دارای ابعاد جهانی و وجودی است و علاوه بر آن دارای بعد انقلابی، جانفشانی و مصیبت امام حسین (ع) می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha