جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی دستگاه قضایی عراق را به مجازات مرتکبین قتل تظاهرات کنندگان دعوت کرد و به فتوای حرمت خریدن محصولات اسرائیلی اشاره نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف دستگاه قضایی را به مجازات مرتکبین قتل تظاهرات کنندگان و معرفی آنها دعوت کرد و به فتوای حرمت خریدن محصولات اسرائیلی اشاره نمود.

محکومیت بمباران منزل الکاظمی

وی سنگ باران تظاهرات کنندگان و تجاوز و کشتار آنها را محکوم کرد و دستگاه قضایی عراق را به مجازات جنایتکاران و معرفی آنها دعوت نمود و عملیات بمباران منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

امام جمعه نجف اشرف در همین راستا از گفتگویی که میان نیرو های سیاسی شیعی موسوم به "چارچوب هماهنگی" جریان دارد و اتخاذ تصمیماتی که منجر به آرامش داخلی شده است، استقبال کرد و از دادگستری خواست به اعتراضات موجود در خصوص آراء نامزدهای انتخابات رسیدگی کند.

استقبال از لغو ویزای ایران

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از لغو ویزای مسافران ایرانی استقبال کرد و از مسئولین دو کشور تشکر و قدردانی کرد.

هر کس امام علی(ع) را دوست دارد، کالای اسرائیلی نمی خرد

وی در خصوص محصولات اسرائیلی به فتوای حضرت آیت الله سیستانی در حرمت خریدن آن اشاره کرد و گفت: کسی که حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) را دوست داشته باشد، کالاهای اسرائیلی نمی خرد.

بشریت به خاطر دوری از خداوند متعال، دچار افسردگی است

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) اشاره کرد و در خصوص رشد بشری بر اساس سیره امام (ع) به حدیثی از ایشان اشاره کرد که می فرمایند:« خصلتان لیس فوقهما شئ الایمان بالله تعالی، و نفع الاخوان» (دو خصلت و حالتی که والاتر از آن دو چیز نمی‌ باشد عبارتند از: ایمان و اعتقاد به خداوند، نفع رساندن به دوستان و آشنایان).

وی افزود: غرب رویکرد فردگرایی و کنار گذاشتن جامعه را مطرح می کند، امّا اسلام رویکرد نفع رساندن به برادران را بیان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان گفت: بشریت به خاطر دوری از خداوند متعال و دوری از روابط خود با بشر، دچار افسردگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha