پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه‌های نماز جمعه، فراکسیون‌های سیاسی شیعه عراق را به وحدت کلمه دعوت کرد و گفت: همچنان فرصت برای وحدت فراهم است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه، فراکسیون‌های سیاسی شیعه عراق را به وحدت کلمه دعوت کرد و گفت: همچنان فرصت برای وحدت فراهم است.

وی خواستار استفاده از زبان محبت در اظهارات و تعاملات شد.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه دشمنان در کمین هستند، افزود: کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند، دنبال فرصت می‌گردند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه مردم منتظر نتایج جلسات مجلس نمایندگان هستند و اینکه روندهای قانونی باید انجام گیرد، شیعه، سنّی، کرُد و اقلیات های دیگر را به وحدت کلمه و الفت دعوت کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: فداکاری، وفاداری و گریه از خصوصیات سه گانه آن حضرت است.

وی در بخش دیگر خطبه دینی به قسمت دیگری از رشد بشری با عنوان "عشق و محبت در رشد بشری" اشاره کرد و بیان داشت: اسلام عشق موجه و خالصانه را شرعی می‌داند و از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که «ان الله لیرحم العبد لشدة حبه لولده».(بدون تردید، خداوند بر بنده خود به خاطر شدّت محبّت به فرزندش، رحم می‌کند).

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: امّا نظریه غربی به عشق کورکورانه که با منفعت طلبی و مصلحت اندیشی همراه است، اعتقاد دارد، امّا عشق و محبت حقیقی همان مطلبی است که در حدیث حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «لا یؤمن احدکم حتی اکون احب الیه من ولده ووالده». (هیچ یگ از شما ایمان ندارد، مگر آن گاه که مرا از فرزند و پدر خود بیشتر دوست داشته باشد).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha