جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از اقدام عراق در برگزاری کنفرانس کشور های همجوار در بغداد استقبال و تعرض به پرچم عزای امام حسین را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه از اقدام عراق در برگزاری کنفرانس کشور های همجوار در بغداد استقبال و تعرض به پرچم عزای امام حسین را محکوم کرد.

وی اعلام آمادگی رئیس کمیساریای عالی انتخابات برای اجرای انتخابات در موعد مشخص آن را اقدامی مثبت دانست و از دعوت عراق برای برگزاری کنفرانس بغداد با حضور کشور های همجوار برای بررسی تحولات منطقه استقبال کرد و آن را مثبت توصیف کرد.

امام جمعه نجف اشرف از سوی دیگر خواستار تعقیب بازمانده های گروهک تروریستی داعش و آمادگی کامل نیرو های امنیتی شد و از ایستادگی نیرو های امنیتی و حشد الشعبی در برابر حملات داعش به غرب الانبار قدردانی کرد.

محکومیت تعرض به پرچم عزای امام حسین (ع) در اطراف بغداد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تعرض به پرچم عزای امام حسین (ع) که شیعیان در اطراف بغداد نصب کرده بودند را محکوم کرد و گفت: این اقدام دلیلی بر نفوذ اموی جاهلی است.

وی تأکید کرد: این اقدام نمی تواند در بغداد باشد. این اقدام ها بیانگر عمق کینه علیه شیعه و اعلام قطع ارتباط با امام حسین (ع) و رسول الله (ص) است.

امام حسین (ع)، بزرگترین مکتب در رشد و پیشرفت بشریت است

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی با بیان اینکه امام حسین (ع)، بزرگترین مکتب در رشد و پیشرفت بشریت است، افزود: امام حسین (ع) در زمان کوتاهی توانستند، تمامی تاریخ انبیا و کتب آنها را خلاصه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: اگر در جستجوی شجاعت، رشادت، ایثار، عبادت، منطق، گفتگو، محبت، برادری، مهربانی، صبر، همدردی، حقوق بشر، حقوق حیوان، حقوق کودک و حقوق زن هستی، همه آنها را در انقلاب امام حسین (ع) در روز عاشورا می یابی.

امتی که حسین و مهدی (ع) دارد، هرگز نخواهد مُرد

وی پایان اشاره کرد: "هانری کربن" مستشرق غربی می گوید: امتی که حسین و مهدی (ع) دارد، هرگز نخواهد مُرد و تمامی ادیان با مرگ پیامبر آن می میرد، امّا حسین و شیعه آن نمی میرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha