جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی با بیان اینکه آیت الله سیستانی به برگزاری انتخابات زودهنگام دعوت کردند، افزود: نخست وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد آن تأکید کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف با بیان اینکه آیت الله سیستانی به برگزاری انتخابات زودهنگام دعوت کردند، افزود: نخست وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد آن تأکید کرده و کمیساریای عالی انتخابات نیز آمادگی خود را برای اجرای انتخابات در موعد مشخص آن اعلام کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که همگی در انتخابات شرکت کنند و از برخی از کسانی که انتخابات را تحریم کردند، خواست برای تحقق تغییر و اصلاح، از تصمیم خود منصرف شوند.

چگونه یک کنفرانس عراقی با نظارت فرانسه برگزار می شود؟

امام جمعه نجف اشرف به کنفرانس کشور های همجوار که قرار است ۱۰ اکتبر در بغداد برگزار شود، اشاره کرد و گفت: ابهاماتی در این خصوص وجود دارد؛ اول اینکه این یک کنفرانس عراقی است که با نظارت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برگزار می شود و این برخلاف حاکمیت ملّی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: ابهام دیگر این است که مکرون خواستار عدم دعوت سوریه شد و دولت عراق این درخواست را قبول کرد.

محکومیت بازداشت بازداشت تعدادی از زائران امام حسین (ع) توسط دولت بحرین

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود اقدام دولت بحرین در بازداشت تعدادی از زائران امام حسین (علیه السلام) را محکوم کرد و آن را اقدامی طایفه گرانه و غیرقابل قبول دانست.

وی در پایان دولت عراق را به حمایت از شهروندان عراقی دعوت کرد تا حقوق قانونی و شرعی آنها تحقق یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha