شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجۃ الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: عربستان سعودی قبل از سرمایه گذاری باید از سیاست های خود در قبال عراق عذرخواهی کند و غرامت سه سال جنگ به عراق بدهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف گفت: عربستان سعودی قبل از سرمایه گذاری باید از سیاست های خود در قبال عراق عذرخواهی کند و غرامت سه سال جنگ به عراق بدهد.

وی اشاره کرد: طرح سرمایه گذاری عربستان سعودی در بیابان های عراق از السماوه تا الانبار به عهده دولت و مجلس نمایندگان است، امّا عشایر السماوه در مخالفت با این طرح تظاهرات کرده و از سیاست سعودی که منجر به شهادت ۱۲۰ هزار نفر در جنگ داعش شد، ابراز خشم و نفرت کردند.

عربستان سعودی ۵۰۰۰ تروریست را به عراق فرستاد

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عربستان سعودی ۵۰۰۰ تروریست را به عراق فرستاد و نه عذر خواهی کرد و نه حسن نیت نشان داد، افزود: عربستان سعودی باید از کشتار هایی که در عراق مرتکب شده عذرخواهی کند و اول غرامت سه سال جنگ بپردازد و خسارتی که به کشور وارد کرده را جبران کند، سپس به دنبال سرمایه گذاری در عراق باشد.

باید تمامی نیرهای آمریکایی از سرزمین های عراق خارج شوند

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگر سخنان خود اقدام آمریکا در کاهش نیرو های خود در عراق را گامی مثبت توصیف کرد و گفت: باید تمامی نیرهای آمریکایی از سرزمین های عراق خارج شوند و این روند خروج باید زمانبندی شود. حضور آمریکا در عراق برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور است.

وی در خصوص موضع گیری امانوئل مکرون رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: مکرون در فرانسه علیه مسلمانان اعلام جنگ کرده است.

خطیب جمعه نجف اشرف به حدیث حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) اشاره کرد  که از قول رسول اکرم (ص) می فرماید: چهار چیز را قبل از چهار چیز غنیمت بشمار؛ جوانیت قبل از پیری، ثروتمندی قبل از فقر، سلامتی قبل از بیماری و زندگی قبل از مرگ.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha