سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی نجات نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی توسط سپاه پاسداران را پیروزی تمامی ملت های مستضعف و اسلام دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه، نجات نفتکش ایرانی از دست دزدان آمریکایی توسط سپاه پاسداران را پیروزی تمامی ملت های مستضعف و اسلام دانست.

اظهارت جورج قرداحی به حق است

وی اظهارات جورج قرداحی وزیر رسانه لبنان درخصوص یمن را به حق دانست و گفت: ریشه این مشکل این است که قرداحی محبت امام علی (علیه السلام) را در دل دارد و نظر خود را در خصوص جنگ یمن بیان کرد و آن را بیهوده دانست.

عربستان علیه لبنان جنگ سیاسی به راه انداخته است

امام جمعه نجف اشرف افزود: این اظهارات قرداحی، عربستان را به جنگ سیاسی علیه لبنان واداشت و اکنون عربستان خواهان استعفای قرداحی است؛ این در حالی است که آمریکا و اسرائیل هر کاری بخواهند انجام می دهند، امّا عربستان حرفی نمی زند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: جورج قرداحی ما را به یاد این آیه قرآنی می اندازد که به محبت مسیحیان نسبت به مومنین اشاره دارد؛(ولتجدن أقربهم مودة للذین آمنوا الذین قالوا إنا نصاری..).

وی با ملت لبنان ابراز همبستگی کرد و گفت: ملت لبنان چند سال پیش با جنگ نظامی مواجه شده و در آن پیروز شد و امروز با جنگ اقتصادی و سیاسی مواجه است.

نجات نفتکش ایرانی از دست آمریکایی ها، مایه پیروزی اسلام است

خطیب جمعه نجف اشرف در رابطه با نفتکش ایرانی که مورد تعرض دزدان آمریکایی قرار گرفت، تصریح کرد: اقدام ایران در نجات نفتکش از دست دزدان آمریکایی در آب های منطقه ای و غلبه بر نیروی متجاوز آمریکایی، نه تنها برای ایران، بلکه برای تمامی ملت های مستضعف و خود اسلام مایه پیروزی است.

وی به خاطر این پیروزی و پایداری از رهبری و ملت ایران قدردانی کرد.

امام جمعه نجف در بخش دیگر خطبه به ناکامی جشنواره بابل که با رقص و آوازه خوانی همراه بود، اشاره کرد و با بیان اینکه مسئولین این جشنواره گفتند که آن موفقیت آمیز نبوده، گفت: به برکت امر به معروف و نهی از منکر، این جشنواره بدون موفقیت بود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به دوازدهمین بخش از قسمت های رشد بشریت تحت عنوان دروس علوی در رشد بشری، پرداخت و به سخن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد که می فرماید: مَنْ أُعْطِیَ أَرْبَعاً لَمْ یُحْرَمْ أَرْبَعاً مَنْ أُعْطِیَ اَلاِسْتِغْفَارَ لَمْ یُحْرَمِ اَلْمَغْفِرَةَ وَ مَنْ أُعْطِیَ اَلشُّکْرَ لَمْ یُحْرَمِ اَلزِّیَادَةَ وَ مَنْ أُعْطِیَ اَلتَّوْبَةَ لَمْ یُحْرَمِ اَلْقَبُولَ وَ مَنْ أُعْطِیَ اَلدُّعَاءَ لَمْ یُحْرَمِ اَلْإِجَابَةَ.

(به هر کس چهار چیز دادند از چهار چیز دیگر محرومش نساختند: به کسی که آمرزش جویی داده شد از مغفرت الهی بی بهره نماند، به هر که توفیق شکرگزاری داده شد از فزونی نعمت دریغ نشود، به هر که راه توبه را نشان دادند از پذیرش توبه اش کوتاهی نشود و به هر که اجازه دعا داده شد از اجابت آن دریغ نگردد).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha