جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه انتخابات با بیشترین مشارکت به پایان خواهد رسید و آن عبادت است، گفت: از سفر شیخ الازهر به عراق استقبال می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه انتخابات با بیشترین مشارکت به پایان خواهد رسید و آن عبادت است، گفت: از سفر شیخ الازهر به عراق استقبال می کنیم.

از سفر شیخ الازهر به عراق استقبال می کنیم

وی در خصوص هماهنگی شیخ الازهر با بغداد برای سفر به عراق، با اشاره به اینکه ما از این سفر استقبال می کنیم، افزود: آغوش نجف اشرف به روی تمامی رهبران اسلامی با هدف وحدت امت اسلامی باز است.

امام جمعه نجف اشرف از نقش بغداد در میزبانی از گفتگوی ایران و عربستان قدردانی کرد و آن را گام مثبتی دانست و گفت: از نظر ما این مذاکرات به تغییر سیاست خارجی عربستان از دعوت به سرنگونی نظام ایران به مذاکرات منجر شده و باعث می شود عربستان بعد از شکست در دیپلماسی کشتار و عدم موفقیت در سیاست هزار ضربه به ایران، به گفتگو روی بیاورد.

آمریکا نتوانست بعد از شکست از مزدوران خود حمایت کند

وی تأکید کرد: آمریکا نتوانست بعد از شکست خود در افغانستان از مزدوران خود حمایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: انتخابات عراق با مشارکت بالا به پایان خواهد رسید و نشانگر موفقیت تجربه دموکراسی عراق و شکست تمامی کسانی خواهد بود که به دنبال کنار گذاشتن دموکراسی بودند.

وی افزود: ملت عراق از امید و سرزندگی برخوردار است و بعد از ارتباط با خداوند و اهل بیت (ع) و مرجعیت دینی، این توانایی را دارد که آینده خود را ترسیم کند.

مشارکت در انتخابات نوعی عبادت است

خطیب جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مشارکت در انتخابات نوعی عبادت است؛ چراکه در مرحله نخست اجابت ندای مرجعیت دینی بوده و دوم اینکه عراق و اهل بیت (ع) امانت هستند و سوم اینکه این مسئله در چارچوب توجه به امور مسلمانان به شمار می رود.

کشور های غربی دست از جنگ علیه پیامبر اکرم (ص) بردارند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به هلاکت "لارس فیلکس" کاریکاتوریست سوئدی که به نبی مکرم اسلام (ص) اهانت کرده بود، اشاره کرد و از کشور های غربی خواست دست از جنگ علیه پیامبر اکرم (ص) بردارند.

امام جمعه نجف اشرف در پایان از حضور ۶ میلیونی شیعیان در زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) به مناسبت رحلت پیامبر (ص) قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha