پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از برگزاری جلسه گفتگوی ملّی استقبال کرد و طرف غایب (مقتدی صدر) را به مشارکت در گفتگو و انتخاب دولت توافقی دعوت نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از برگزاری جلسه گفتگوی ملّی استقبال کرد و طرف غایب (مقتدی صدر) را به مشارکت در گفتگو و انتخاب دولت توافقی دعوت نمود.

وی نشستی که با حضور رهبران سیاسی عراق برگزار شد را اقدامی صحیح برشمرد و گفت: باید یک گفتگوی ملّی فراگیری برای انتخاب دولت توافقی انجام گیرد که در آن همگی مشارکت داشتند و ما نمی خواهیم هیچ طرفی از میدان خارج شود.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به آمادگی بزرگ برای استقبال و میزبانی از میلیون ها زائر امام حسین (علیه السلام) در زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: شیعه این حماسه جهانی که نظیر و مانندی ندارد را ترسیم خواهد کرد و به جهانیان نشان خواهد داد که به تنهایی آینده جهان را ترسیم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی ادامه داد: جهانی شدن در نزد ما آنگونه که غرب برنامه ریزی می کند به معنی تحمیل اراده و هیمنه و سلطه نیست، بلکه همان جهانی شدن است که امام حسین (ع) بر اساس مبانی والایی مثل عشق، ایثار، پیروزی برای مظلوم، بخشش، اخلاق، نماز، حجاب، تواضع و صله رحم ترسیم می کنند.

وی اشاره کرد: جهان از آنچه در این زیارت ها و میزبانی شیعیان عراق مشاهده می کند، متحیر و شگفت زده است.

هوشیاری و آگاهی اسلامی، پروژه آمریکایی انگلیسی را ناکام گذاشت

خطیب جمعه نجف اشرف به هدف حمله قرار گرفتن سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: این شخص صاحب کتاب آیات شیطانی است که برای تمسخر حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نوشت و امام خمینی ۳۴ سال قبل وی را مهدور الدم خواند. وی تحت حمایت انگلیس و بعد از آن تحت حمایت آمریکا زندگی کرد و اخیراً توسط یک جوان لبنانی هدف حمله قرار گرفت.

وی ادامه داد: این حادثه نشان دهنده این احتمال است که آمریکا بعد از اینکه به وسیله سلمان رشدی پروژه خود علیه مسلمانان را اجرایی کرد، برای رهایی از دست آن برنامه ریزی می کند و از سوی دیگر می خواهد با هدف تشدید محاصره ایران، به آن اتهام بزند.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: هوشیاری و آگاهی اسلامی، پروژه آمریکایی انگلیسی که توسط سلمان رشدی هدایت می شد را ناکام گذاشت و این نشان می دهد که هر کس با اسلام دشمنی کند، روزی نابود می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به مسئله انتخاب دوست اشاره کرد و با ذکر حدیثی از امام زین العابدین (علیه السلام) که می فرمایند: « ایاک ومصاحبة القاطع لرحمه»، گفت: انتخاب صحیح دوست در اسلام مهم است به گونه ای که انسان به وسیله دوست به بهشت یا جهنم کشیده می شود.

وی در پایان گفت: در اندیشه غربی، انتخاب دوست بر اساس تحقق خواست های مادّی، جنسی و شغلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha