جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی به انفجار مسجد شیعیان در شهر مزار شریف، اشاره کرد و دولت افغانستان را مسئول حمایت از شیعیان این کشور دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه دعوت به تخریب مرقد های اهل بیت (علیهم السلام)، تلاشی برای کشاندن به درگیری داخلی بود، گفت: این دعوت، اعلام جنگ علیه شیعیان اهل بیت (ع) بود.

وی اشاره کرد: نبرد حقیقی ما با کسانی است که به دنبال غارت عراق است و می خواهد عراق بدون هویت، استقلال و استقرار باشد و می خواهد عراق از هم گسسته و مشغول به جنگ طایفه ای و قومی باشد.

امام جمعه نجف اشرف از ملت عراق که با تظاهرات و حضور در خیابان در برابر دعوت فتنه انگیز به تخریب حرم ائمه (ع) ایستادند تشکر کرد و از نقش سازمان قضایی در ایستادگی در مقابل فتنه گران قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در بخش دیگر خطبه به فاجعه انفجار مسجد شیعیان در شهر مزار شریف افغانستان که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها تن شد، اشاره کرد و دولت افغانستان را مسئول حمایت از شیعیان این کشور دانست.

وی با بیان اینکه شیعیان افغانستان در معرض هدف گیری و کشتار قرار دارند و دولت هیج حرکتی نمی کند، سکوت جهان در برابر کشتار شیعیان بی گناه که به جرم دوست داشتن حضرت امیرالمومنین علی (ع) کشته می شوند، محکوم کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه ما دشمنان خودمان را می شناسیم و آنها اهل سنت نیستند و تکفیری ها هستند، تأکید کرد: این انفجار ها هرگز موجب تسلیم شیعه نخواهد شد و آنان را به جنگ طایفه ای نخواهد کشاند و اراده آنان را در زندگی آزاد و عزّتمند، سست نخواهد کرد و هرگز برده دیگران نخواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه دینی به خطبه حضرت رسول اکرم (ص) در ماه مبارک رمضان و طلب مغفرت از خداوند متعال اشاره کرد.

وی ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) را یاد آور شد و گفت: این شب، شب عزا و مصیبت از دست دادن مولای متقیان (ع) است.

امام جمعه نجف اشرف به سخن امام علی (ع) اشاره کرد که فرمودند: « ألا وإن لکل مأموم إمام یُقتدی به، ویستضیء بنور علمه؛ ألا وإن إمامکم قد اکتفی من دنیاه بطمریه، ومن طُعمه بقرصیه، ألا وإنکم لا تقدرون علی ذلک..». (آگاه باشید که هر مأمومی را امامی است که به او اقتدا می‌کند، و از نور علمش بهره می‌گیرد. آگاه باش امام شما از تمام دنیایش به دو جامه کهنه، و از خوراکش به دو قرص نان قناعت نموده است. آگاه باش که شما تن دادن به چنین روشی را قدرت ندارید).

وی بیان داشت: امام علی (ع) نظریه امامت و انتخاب امام را مطرح کردند. خدا را سپاس می گوییم که حضرت امیرالمومنین (ع) را به عنوان امام ما قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha