چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین قبانچی گفت: به برکت ندای عالم زاهد حضرت آیت الله سیستانی، این فتوا توطئه بزرگ علیه جهان اسلام را خنثی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عراق امروز شاهد تحولی در روابط اعراب و عراق است، جایی که دیدارهای متقابل مقامات انجام می شود و عراق به نقش محوری خود باز می گردد.

وی افزود: سفر امیر قطر به عراق و سفر نخست وزیر به مصر همگی در چارچوب مرکزیت عراق و واقعیتی است که در دنیا ترسیم کرده ایم و ضرورت مشارکت عراق در همه زمینه ها در سطح عربی است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی با بیان اینکه به برکت ندای عالم زاهد حضرت آیت الله سیستانی، این فتوا توطئه بزرگ علیه جهان اسلام را خنثی کرد، گفت: در اینجا از حشد الشعبی، حوزه علمیه و خانواده شهدایی که مدیون آنها هستیم، تجلیل می کنیم و تنها با حرکت در مسیر و راه آنها می توانیم به آن وفادار باشیم.

شیعیان بنا به وعده الهی می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی با یادآوری سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) در پایان ذی القعده، به حدیثی از این امام بزرگوار (ع) در مورد برائت و ولایت (( هل عادیت لی عدوا ووالیت لی ولیا)) اشاره کرد و افزود: شیعیان اهل بیت با این ویژگی ممتاز هستند.

وی ادامه داد: شیعیان بنا به وعده الهی می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند «ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الأرض ونجعلهم الوارثین»(ما می خواهیم بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و آنها را وارث قرار دهیم). و این روزها شاهد نشانه های این تغییر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha