سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: شرکت در انتخابات شوراهای استانی یک مسئولیت ملی تلقی می شود و اگر صالحان کناره گیری کنند، مفسدان حکومت خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات شوراهای استانی یک مسئولیت ملی تلقی می شود و اگر صالحان کناره گیری کنند، مفسدان حکومت خواهند کرد، افزود: عراق با دو جریان مواجه است: یا توسط مردمش اداره می شود که آن از طریق انتخابات است یا از طریق کودتای نظامی.

وی در مطلب دیگری درباره سفر پیشنهادی شیخ الازهر به نجف اشرف گفت: سفر شیخ الازهر به نجف اشرف نشانه های متعددی دارد؛ اولین نشانه نقش دین در حرکت مردم در عرصه اسلامی است. همانطور که به ارتجاع و انزوا متهم شد، اکنون عامل اصلی در زندگی ملت ها شده است.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: نشانه دیگر جایگاه شیعیان در عرصه اسلامی پس از متهم شدن به تکفیر و در حاشیه بودن است و آخرین نشانه، وحدت مذهب ها و دوری از فرقه گرایی است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در روابط خارجی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: نشست های اخیری که در منطقه برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب برگزار می شود، گامی در مسیر درست پس از شکست طرح کودتای داعش در عراق و سوریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha