سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم را خسارت بزرگی برای عالم تشیع دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم را خسارت بزرگی برای عالم تشیع دانست و گفت: آیت الله حکیم دارای خصوصیات متعددی از جمله اشراف کامل علمی، فقهی و اصولی، توجه به اعتقادات، تواضع و از خودگذشتگی، عمل به وظیفه و تکلیف و اعتماد به پیروزی دین بودند.

وی در بخش دیگر سخنان خود دولت ایران و عراق را به کاهش هزینه سفر برای دو طرف دعوت کرد و افزود: ملت عراق با آغوش باز آماده استقبال از میلیون ها زائر است و هیچ نگرانی وجود ندارد و ملت آماده مهمان نوازی است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص انتخابات عراق با بیان اینکه برگزاری انتخابات در موعد آن، نشانه پیروزی عراق در برابر تمامی چالش ها و دلیلی بر استقرار امنیتی و سیاسی است، اشاره کرد: انتخابات تنها راه برای اصلاح است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در انتخابات شرکت کنیم یا خیر؟ گفت: قربة الی الله و برای اینکه کشور را به دستان امانتدار بسپاریم، در انتخابات شرکت می کنیم.

وی در خصوص اینکه چه کسی را انتخاب کنیم، با بیان اینکه کسی که دارای شایستگی و پاکدست باشد را انتخاب کنیم، به این حدیث حضرت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد که می فرماید: « احق الناس بهذا الامر اقواهم علیه» (سزاوارتر شخص به این امر، تواناترین مردم است).

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به رشد و توسعه بشری و روابط میان قوانین مادی و غیبی در رویکرد دینی پرداخت و گفت: دین بر توجه به قوانین مادی و دینی تأکید دارد، مثل صله رحم عمر را طولانی می کند و صدقه موجب دفع بلا می شود.

وی در پایان گفت: زیارت امام حسین (ع) بر اساس روایت موجب طولانی شدن عمر و افزایش روزی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    عزیز جان صله رحم است نه صلح رحم