پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ سید صدرالدین قبانچی گفت: باید به تحولاتی که مسلمانان را گرد هم می‌آورد، اهمیت دهیم و موضع‌گیری هوشمندانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه به بیست‌ و دومین کنفرانس بین‌المللی علمای وحدت اسلامی، وی با بیان اینکه موضوعاتی چون جریان سلمان‌رشدی، توهین به پیامبر (ص)  و وقایع غزه، باعث اتحاد مسلمانان شد، افزود: عراقی‌ها، تحولی را برانگیختند و این مسئله توانست شیعه و سنی و کرد را تا حد زیادی به هم نزدیک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ قبانچی با اشاره به اینکه با سقوط صدام، خلاء بزرگی در نظام سیاسی ایجاد شد،گفت: عراقی‌ها در آن شرایط از یک سو با تشکیل نظام سیاسی و از سوی دیگر با مسئله اشغالگران مواجه بودند.

وی، اتحاد مردم عراق در برپایی نظام یکپارچه سیاسی بر اساس انتخابات را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در انتخابات اخیر بر همه روشن شد که مسایل طایفه‌ای مطرح نیست و هر کس که می‌خواهد به عراق کمک کند، باید به میدان بیاید.

امام جمعه نجف تصریح کرد: مردم عراق در بسیاری از عرصه‌ها موفق شدند و خود بر سرنوشت‌شان حاکم شده و باید این روند را ادامه داد.

وی با تاکید بر اینکه عراق در آستانه خروج اشغالگران قرار گرفته است، گفت: طبق توافق صورت گرفته تا دو سال آینده، تمام اشغالگران از عراق خارج خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ قبانچی با اشاره به خیل عظیم‌ زائران شیعی در شهر سامرا، گفت: ساکنان این شهر، اهل‌سنت هستند، اما در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) ، سه میلیون شیعه به این شهر آمد و مردم سامرا از زائران به خوبی پذیرایی کردند و یک قطره خون هم به زمین ریخته نشد.

وی از شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خواست کرد، نشست سال آینده آن در نجف اشرف برگزار شود.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha