چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به تظاهرات مردم دیالی عراق مبنی بر اخراج منافقین از اردوگاه اشرف گفت: ما هم با این تظاهرات کنندگان همنوا می شویم و به آنها می­پیوندیم.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی تاکید کرد: این سازمان(سازمان مجاهدین خلق!) به اعتراف شورای امنیت بین الملل یک سازمان تروریستی است و هم اکنون در دیالی پایگاه دارند و دولت قرار گذاشته که تا پایان سال آنها را اخراج کند که برخی به دنبال تاخیر این تصمیم و ابقای آنها هستند.

* اردوگاه اشرف، پناهگاه تروریست هاست

وی گفت: ما هم با تظاهرات کنندگان دیالی همنوا می شویم و به آنها می­پیوندیم که از ترور و قتل و خونریزی و رعب و وحشت رنج می­برند و اردوگاه اشرف یکی از پناهگاه های تروریست های خارجی و داخلی است.

امام جمعه نجف در بخش دیگری از سخنان خود به سفر نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب به عراق اشاره و تصریح کرد: عراق از میانجی گری برای حل مسائل سوریه استقبال می کند.

وی ادامه داد: در مورد حل بحران بحرین و یمن نیز دیدگاه عراق در مورد موضع گیری جهانی و عربی و به خصوص اتحادیه عرب، همسو با حرکت های مردمی است.

* انتقاد ار سیاست یک بام و دو هوا در اتحادیه عرب

حجت الاسلام قپانچی از اتحادیه عرب به خاطر سیاست یک بام و دو هوا و میانجی گری در برخی کشورها و رها کردن دیگران انتقاد کرد و گفت: روشن است که اینها به سود انقلاب های مردمی و مایه پیروزی برای آنها نیست که اتحادیه عرب در قبال حق مردم و آزادی آنها در بحرین و عربستان سکوت اختیار کند در حالیکه حقوق انسانها در این کشورها پایمال می­شود.

وی افزود: ما خواستار حل تمام این بحران ها هستیم و با موضع گیری های مبهم و دو پهلو که مخالف پیروزی مردم است مخالفیم.

* همه نیروهای آمریکایی باید خارج شوند

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین بازگشت باقیمانده سربازان آمریکایی در عراق تا پایان این ماه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تعداد سربازان باقیمانده7400 نفر است و طبق اعلام رسمی باید تا پایان این ماه به طور کامل از عراق خارج شوند.

وی گفت: طبق توافق صورت گرفته میان عراق و آمریکا باید آخرین سرباز تا پایان امسال(سال میلادی) از عراق خارج شود.

* اگر مربی نظامی بخواهیم، خودمان تصمیم می گیریم

لازم به ذکر است برخی اخبار حاکی از این است که قرار شده سه هزار نفر از سربازان آمریکایی به عنوان مربی یا برای حمایت از سفارت آمریکا یا حمایت از حریم هوایی عراق در این کشور باقی بمانند اما امام جمعه نجف در این باره اظهار داشت: این بر خلاف توافق است و ما خواستار بازگشت کامل نیروهای بیگانه از عراق هستیم و اگر نیازی به مربی نظامی داشتیم دولت در این باره تصمیم خواهد گرفت و عراق می­تواند این را از هر کشور دیگری بخواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha