جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی نسبت به دخالت های خارجی در نتایج انتخابات عراق هشدار داد و پیام اعتراض آمیزی به پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق فرستاد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نسبت به دخالت های خارجی در نتایج انتخابات عراق هشدار داد و پیام اعتراض آمیزی به پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق فرستاد.

وی با دخالت خارجی در نتایج انتخابات مخالفت کرد و خطاب به نماینده سازمان ملل، گفت: پلاسخارت لطفا در امور عراق دخالت نکن و دادگاه فدرال در خصوص نتایج انتخابات تصمیم نهایی را می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از تمامی اقداماتی که برای خروج از بحران سیاسی عراق انجام گرفته، استقبال کرد و افزود: این اقدامات خوب است به شرطی که به فروپاشی بیت شیعی منجر نشود؛ چرا که فروپاشی بیت شیعی به معنای پایان عراق جدید و بازگشت دیکتاتوری است.

اسرائیل رو به فروپاشی است

وی در خصوص مسئله حضور "جاسوس ایران" در منزل وزیر دفاع اسرائیل، گفت: این اتفاق اسرائیل را به لرزه درآورد و اسرائیل رو به فروپاشی است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص حادثه غرق شدن گروهی از مهاجران عراقی در بلاروس، از دولت عراق خواست برای جوانان فرصت شغلی و وام فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به انتشار مواد مخدر و قتل در استان نجف اشاره کرده و استانداری را مسئول رسیدگی به این امور دانست.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به قسمت پانزدهم از رشد بشری تحت عنوان "موقعیت خداوند متعال در جغرافیای بشری کجاست"، گفت: خداوند متعال در نزد ملحدان جایگاهی ندارد و در فرهنگ مادّی غرب، در حاشیه قرار دارد، امّا در فرهنگ اسلامی، خداوند در متن و عمق قرار دارد و او در هر زمان و مکان و در سیاست، اجتماع، جنگ و زندگی فردی حضور دارد و ما از او کمک می گیریم.

وی در پایان به سخن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد که می فرماید: (مَنْ أَصلَحَ ما بینه وبین اللهِ سبحانه أَصلَحَ اللهُ ما بینه وبین النَّاسِ، وَمَنْ أَصلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصلَحَ اللهُ له أَمْرَ دُنْیاه، وَمَنْ کانَ له مِنْ نَفْسِهِ واعِظٌ کانَ علیهِ مِنَ اللهِ حَافِظٌ).( هر کس آنچه را میان او و خداست اصلاح نماید، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند. و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند. و آن را که از خود بر خود واعظ است از خدا بر او نگهبان است).

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha