جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی طی سخنانی گفت: خروج هر گروهی از بیت شیعی (گروه‌های سیاسی شیعه عراق) خسارت به شمار می‌رود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی گفت: خروج هر گروهی از بیت شیعی (گروه‌های سیاسی شیعه عراق) خسارت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقدامات در جهت تشکیل دولت رو به پیشرفت است و ادامه دارد و ان شاء الله به بن بست نخواهیم رسید، تأکید کرد: خروج هر گروهی از بیت شیعی خسارت است و باید متحمل مسئولیت باشد.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: شعار ما وحدت بیت شیعی است و باید اختلافات جزئی را به خاطر مصلحت مذهب و عراق فراموش کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ۴ میلیون عراقی در حال حاضر بیکار هستند، افزود: اکنون فرصت شغلی از طریق گشایش راه سرمایه گذاری و جذب شرکت‌های جهانی، تحول بخش صنعت و کشاورزی، امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در این اوضاع و در میان چالش‌های امنیتی، میلیون‌ها زائر به زیارت حرم امامین کاظمین (علیهما السلام) مشرف می‌شوند.

وی از نیروهای امنیتی، مراکز بهداشتی و ملت متدین که در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه نجف اشرف در قسمت جدید مسئله رشد بشری به تولید و نوآوری پرداخت و به حدیث امام صادق (علیه السلام) اشاره کرده که می‌فرماید: سِتَّةٌ تَلْحَقُ اَلْمُؤْمِنَ بَعْدَ وَفَاتِهِ وَلَدٌ یَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ مُصْحَفٌ یُخَلِّفُهُ وَ غَرْسٌ یَغْرِسُهُ وَ قَلِیبٌ یَحْفِرُهُ وَ صَدَقَةٌ یُجْرِیهَا وَ سُنَّةٌ یُؤْخَذُ بِهَا مِنْ بَعْدِهِ. (از امام صادق علیه السّلام فرمود: شش چیز بعد از وفات مؤمن به او فایده دهد: فرزندی که برایش طلب آمرزش کند، قرآنی که به جای گذارده، درختی که کاشته، چاه آبی که حفر نموده، صدقۀ جاریه‌ای که داده، سنّت حسنه‌ای که بعد از او به آن عمل شود).

خطیب جمعه نجف اشرف تصریح کرد: اینکه انسان باید تولیدگر و نوآور باشد، یعنی ما باید فکر کنیم که به مردم و اهل خود خدمت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha