پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی بار دیگر به وحدت کلمه شیعیان و اتحاد میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر دعوت کرد و خواستار خروج عربستان سعودی از یمن شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف درخطبه های نماز جمعه بار دیگر به وحدت کلمه شیعیان و اتحاد میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر دعوت کرد و خواستار خروج عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن از یمن شد.

وی با بیان اینکه ملت عراق منتظر تشکیل دولت هستند، ابراز امیدواری کرد که شیعه متحد شود و چارچوب هماهنگی و جریان صدر به وحدت روی بیاورند؛ چرا که بهترین راه حل همان وحدت کلمه است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه، هدف قرار دادن مقرّ احزاب را اقدامی نادرست دانست و افزود: هدف از این اقدامات، فتنه انگیزی داخلی است.

ائتلاف سعودی از یمن خارج شود و به محاصره پایان دهد

امام جمعه نجف اشرف در بخشی از خطبه به بمباران فرودگاه ابوظبی از سوی هواپیماهای یمنی اشاره کرد و گفت: دشمنان ما می‌خواهند مسلمانان را به قتل برسانند؛ چراکه در جنگ تحمیلی علیه یمن، تنها مسلمان کشته می‌شود و در عراق و سوریه نیز داعش برای کشتار مسلمانان به وجود آمد.

وی عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن را به خروج از یمن و توقف کشتار انسان‌های بی گناه و برداشتن محاصره جنایتکارانه علیه ملت یمن، دعوت کرد.

روزی خواهد آمد که حکام سعودی پشیمان شده و یمن پیروزی می‌شود

خطیب جمعه نجف اشرف ضمن درخواست از عربستان سعودی برای پرداخت خسارت به ملت یمن به خاطر جنگ ظالمانه، گفت: روزی خواهد آمد که حکام سعودی پشیمان شده و یمن پیروزی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و این ولادت پر خیر و برکت را به مسلمانان، به ویژه شیعیان تبریک گفت.

وی در بخش دیگر خطبه دینی به قسمت دیگری از رشد بشری با عنوان "اصالت انسان یا اصالت خدا" اشاره کرد و گفت: اسلام می‌گوید که اصالت برای خداوند است و این به معنی حذف یا تحقیر انسان نیست.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: از نظر دین، انسان فاعل است و در زندگی و آینده خود مؤثر است و قرآن کریم می‌فرماید: (کل نفس بما کسبت رهینه).

وی در پایان گفت: دیدگاه مادّی معتقد است که اصالت با انسان بوده و هیچ چیز بالاتر از آن وجود ندارد و این یک گرایش انسانی دروغین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha