جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، از جامعه بین الملل خواست، عربستان سعودی را به عنوان آغاز گر جنگ هشت ساله علیه ملت یمن، محکوم کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه برگزار شد، از جامعه بین الملل خواست، عربستان سعودی را به عنوان آغاز گر جنگ هشت ساله علیه ملت یمن، محکوم کند.

وی افزود: آتش بس، هشت سال بعد از کشتار، ویرانی و قحطی برای ملّت یمن، برقرار شد، لذا از جامعه بین الملل می خواهیم عربستان سعودی را محکوم کرده و از این کشور بخواهد که غرامت هشت سال جنگ را بپردازد.

امام جمعه نجف اشرف برتری نظامی و پایداری ملت یمن طی این هشت سال را تبریک گفت و اشاره کرد: آتش بس بعد از برتری حوثی ها در نبرد نظامی و سیاسی حاصل شد.

محاصره اقتصادی لبنان با هدف به زانو در آوردن آن در برابر اسرائیل انجام می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه به اوضاع لبنان اشاره کرد و گفت: کشور لبنان امروز شکست اقتصادی خود را اعلام کرد و این یک طرح استعماری برای گرسنگی دادن به ملت لبنان به ویژه حزب الله است تا آنها را در برابر اسرائیل به زانو در آورد.

وی از اتحادیه عرب و جامعه عربی خواست در این شرایط سخت از لبنان حمایت کنند.

محکومیت تعرض به ارزش های اسلامی و حوزه علمیه

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به سریالی که از شبکه ماهواره ای utv پخش شد، آن فیلم را هتک حرمت آشکار ارزش های اسلامی و حوزه علمیه و علمای دین دانست و گفت: اینان مبلغان تروریسم هستند.

وی این تجاوز به ارزش های اسلامی را محکوم کرد و طرف های ذیربط خواست این شبکه را مجازات کنند؛ چرا که سموم فتنه و تروریسم را پخش می کنند.

طرفداران فرقه ضاله محمود الصرخی باید بازداشت شوند

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه سیاسی به حوادث مرتبط با "محمود الصرخی" و دعوت به تخریب حرم ائمه اطهار (علیهم السلام) اشاره کرد و بیان داشت: ما این فرقه گمراه که به تخریب قبور ائمه اهل بیت (ع) دعوت کرد را محکوم می کنیم و خواهان بازداشت آنها هستیم.

امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد: این مرقد های مطهر، در نزد تمامی مذاهب اسلامی به جز وهابیت محترم است و دعوت به تخریب آن، با هدف فتنه انگیزی طایفه ای در عراق می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha