پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی از هرگونه اقدام برای تحقق تقارب و وحدت شیعی – شیعی در عراق استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از هرگونه اقدام برای تحقق تقارب و وحدت شیعی – شیعی در عراق استقبال کرد و گفت: اولویت وحدت بیت شیعی (گروه های سیاسی شیعه) است، اگرچه همگی برای این هدف از موضع خود کوتاه بیایند.

وی از تشکیل کمیته مشترک برای بررسی نامزدی نخست وزیر و مشارکت همگی در نامزدی آن و توافق بر ساز و کار انتخاب آن استقبال کرد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: این کشتی است که حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هدایت می کند، بنابراین هرگز غرق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به هشتمین سالگرد فاجعه ایزدی ها در عراق به دست گروهک‌های تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: این قشر مظلوم و ستم دیده، با شیعیان در مظلوم بودن مشترک هستنند.

وی با این قشر ابراز همدری کرد و گفت: اسلام با ظلم مخالفت است. دولت باید حقوق آنها را بدهد.

خطیب جمعه نجف اشرف، طرح آستان مقدس حسینی در برگزاری خیمه فرهنگی برای ۱۲۰۰ دختر را ستود و تأکید کرد: نباید دختران از دایره توجه و پدران و مادران دور باشند و آنها باید به مسئولیت خود در قبال دختران عمل کنند.

وی ادامه داد: اسلام به دختران در متن زندگی اجتماعی، نقش و وظیفه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قبانچی در سخنان خود به شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: آن حضرت با همراهی و ایثار خود برای امام حسین (ع) و ننوشیدن آب، جایگاه بزرگی یافتند؛ چراکه همدردی، ایثار، دادن آب و غذا در اسلام جایگاه والایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha