جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: ما از هر صدای مخالف تشکیل دولت عراق استقبال می کنیم به شرط اینکه مسالمت آمیز باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی با بیان اینکه ما از هر صدای مخالف تشکیل دولت استقبال می کنیم به شرط اینکه مسالمت آمیز باشد، از رسانه های عراق خواست، حسینی باشند.

وی ضمن استقبال از مخالفت آمیز مسالمت آمیز با تشکیل دولت، بر انتقال مسالمت آمیز قدرت و گذراندن موفقیت آمیز این روند تأکید کرد و گفت: موانع و مشکلات بزرگی در برابر تشکیل دولت وجود دارد و برای حل بحران ها و اوضاعی که عراق در آن به سر می برد، به حضرت صاحب الزمان (عج) متوسل می شویم.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ماه محرم، سکوی و ایستگاهی برای حرکت حسینی است، از رسانه های رسانه ها و شبکه های ماهواره ای عراق خواست که حسینی باشند.

وی از اهل سنت، کُرد ها و مسیحیان خواست به امام حسین (علیه السلام) روی بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی دهه محرم را نقطه شروع انقلاب ملت ما و ملت های اهل بیت (علیهم السلام) دانست و افزود: نهضت حسینی دارای ارزش ها و مبانی است و ما باید جزء یاران امام حسین (علیه السلام) باشیم.

خطیب جمعه نجف اشرف به استقبال از ماه محرم الحرام و ورود امام حسین (ع) به سرزمین عراق اشاره کرد و بیان داشت: مسئله امام حسین (ع)، یک تحول جهانی و بلکه یک تحول وجودی است.

وی در پایان به فضیلت گریه بر امام حسین (ع) اشاره کرده و روایاتی را در این خصوص بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha