جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه عراق در توزیع مسالمت آمیز قدرت موفق شد و مرحله تسلط یک حزب بر دولت به پایان رسید، از مجلس نمایندگان عراق خواست برای حذف ویزای زائران ایرانی اربعین تلاش کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه عراق در توزیع مسالمت آمیز قدرت موفق شد و مرحله تسلط یک حزب بر دولت به پایان رسید، از مجلس نمایندگان عراق خواست که برای حذف ویزا برای زائران ایرانی اربعین تلاش کند.

وی افزود: عراق در تغییر روند سیاسی که مرجعیت و مردم خواستار آن بودند به صورت مسالمت آمیز موفق شد و توانست وحدت خود را حفظ کند و اکنون مرحله تسلط یک حزب بر دولت و درگیری مقامات به پایان رسید.

موفقیت تشکیل دولت در گرو سه عامل مرجعیت دینی، مطالبات مردمی و نقش فراکسیون های سیاسی بود

امام جمعه نجف اشرف موفقیت در تشکیل دولت را وابسته به سه عامل؛ مرجعیت دینی، مطالبات مردمی و نقش فراکسیون های سیاسی آگاه دانست و گفت: اولویت های مردم عراق؛ ارائه خدمات، مبارزه با فساد و تأمین امنیت است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از طرف دیگر از مجلس نمایندگان خواست که حذف ویزای زائران ایرانی اربعین را به تصویب برساند که خداوند برکت آن را به ما خواهد داد.

اقدام عشایر و رانندگان برای انتقال زائرین اربعین ستودنی است

وی از اقدام برخی عشایر و رانندگان را به انتقال زائرین از مرز ها به سمت شهر های زیارتی قدردانی کرد و از صاحبان کامیون ها و ماشین ها خواست که برای ابراز وفاداری به امام حسین (ع) و تعظیم نهضت حسینی، زائرین را رایگان از مرز ها انتقال دهند.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) اشاره کرد و سیره، فضیلت و نقش آن امام بزرگوار را در ترویج معنویت اهل بیت (ع) مورد بررسی قرار داد و گفت: حاکمان اموی می خواستند که جایگاه اهل بیت (ع) را سلب کنند، امّا علمای شیعه تا به امروز در جهان اسلام تسلط فکری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در محور دیگر یادآور سالروز تخریب گنبد امامین عسکریین (ع) شد و گفت: این اقدام تلاشی بود برای کشتار شیعیان و اهل سنت، امّا به برکت اهل بیت (ع) و پیروی امت از مرجعیت دینی بر آن غلبه کردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha