جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف از انتخاب رئیس پارلمان عراق قدردانی کرد و گفت: عربستان سعودی و آمریکا در شعله ور کردن جنگ شیعه- شیعه شکست خوردند و برنامه های آنها برای تسلط بر دولت عراق ناکام ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف از انتخاب رئیس پارلمان عراق قدردانی کرد و گفت: عربستان سعودی و آمریکا در شعله ور کردن جنگ شیعه- شیعه شکست خوردند و برنامه های آنها برای تسلط بر دولت عراق ناکام ماند.

وی افزود: مردم عراق به برکت مرجعیت و آگاهی ملت می توانند بحران ها را پشت سر بگذارند.

امام جمعه نجف اشرف اقدام آمریکا را در تحریم و مجازات جنبش عصائب اهل الحق و النجبا که از زیر شاخه های بسیج مردمی هستند، محکوم کرد و گفت: این اقدام دخالت در کشور است و دولت عراق باید واکنش نشان دهد و آن را محکوم کند.

وی افزود: ما در کنار تمامی زیر شاخه های بسیج مردمی می ایستیم و از ایران به خاطر حمایت از بسیج مردمی و از تمامی کسانی که به ما یاری و کمک رساندند تشکر می کنیم.

 

تجمع عاشورا نشانگر حماسه، شجاعت، اخلاق، آمادگی برای جانفشانی و میل به لقاء الله است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی اشاره کرد: ملت عراق این روز ها با خدمت به حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) سرزنده هستند و انگار دوباره متولد شده اند.

وی با بیان اینکه روز عاشورا کربلا شاهد بزرگترین تجمع بود و بیش از 3میلیون نفر در "هروله طویریج" حضور داشتند، افزود: این تجمع نشانگر حماسه، شجاعت، اخلاق، آمادگی برای جانفشانی و میل به لقاء الله است.

خطیب جمعه نجف اشرف به عذر خواهی مؤسسه امور دینی ترکیه از اشتباه خود نسبت به اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: این مؤسسه از 110هزار  مسجد خواست که مراسم عاشورا را احیا کنند.

 

اقدام دولت مصر در بستن مسجد رأس الحسین(ع) برای جلوگیری از برپایی مراسم عاشورا محکوم است

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی اقدام دولت مصر در بستن مسجد رأس الحسین (ع) برای جلوگیری از برپایی مراسم روز عاشورا را محکوم کرد و آن را عقب نشینی در برابر تروریسم دانست و میلیون ها مردم ضرر خواهند کرد.

وی در خصوص جلوگیری آل سعود از برپایی موکب های حسینی گفت: آل سعود نخواهد توانست نور امام حسین (ع) را خاموش کند و بر رشادت و قهرمانی شیعه افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید قپانچی در خطبه دینی به مفاهیم و ارزش های اخلاقی که امام حسین (ع) به آن پرداخته، اشاره کرد و گفت: حضرت سید الشهدا(ع) در قیام خود بر ده نکته تاکید کرده اند که به شرح زیر است:

1- مؤمن باید شوق دیدار خداوند را داشته باشد.

2- بیان مفهم هیهات منّا الذلة.

3- مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آنهاست، تا جايى كه دين وسيله زندگى آنهاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دينداران كم مى‌شوند.

4- رضایت الهی در رضایت اهل بیت (ع) است.

5- تسلیم در برابر قدر الهی.

6- مام و رهبر باید خودش عامل به کتاب باشد ، خودش‌ عدالت را بپا دارد و به دین خدا متدین باشد و نفس خود را مورد محاسبه قرار دهد.

7- امر به معروف و نهی از منکر.

8- شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش دعوت می کنم؛ چرا که سنت مرده و بدعت زنده شده است.

9- همانا من مرگ را جز سعادت و خوشبختی و زندگی با ظالمین را جز خواری و ذّلت نمی بینیم.

10- برنامه ریزی الهی برای قیام حسینی.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha