شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: نبردهای غزه علیرغم افزایش تعداد زیادی از شهدا و سکوت جهان، وارد ششمین هفته خود شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه گفت: نبردهای غزه با مقاومت خیره کننده فلسطینی ها علیرغم افزایش تعداد زیادی از شهدا و سکوت جهان، وارد ششمین هفته خود شده است.

وی افزود: اظهارات وزیر خارجه آمریکا در عراق به برخی مقامات عراقی مبنی بر اینکه اسرائیل شاهد فروپاشی است که از سال ۱۹۷۳ تاکنون آن را ندیده بودیم، بیانگر این است که بدون شک آینده، شکست اسرائیل است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص افزایش قیمت دلار بیان داشت: موضوع افزایش قیمت دلار در برابر دینار عراق یک برنامه جهانی آمریکاست، دولت عراق باید با اتخاذ روش ها و اقداماتی که این افزایش را محدود می کند، برای مقابله با این بحران تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص انتخابات اشاره کرد: ما فراخوان خود را برای شرکت در انتخابات آتی شوراها با انتخاب هر کسی که مناسب‌تر است، تکرار می‌کنیم و این عقب‌نشینی راه‌حلی ایجاد نمی‌کند، زیرا اصلاحات از طریق یک دید مثبت اتفاق می‌افتد، نه با دید بدبینانه.

وی ادامه داد: رقابت انتخاباتی که اکنون استان های عراق در انتخابات شوراهای استانی شاهد آن هستند، نشان دهنده سلامتی است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به نمونه ای از رشد انسان با عنوان (عفو و تکامل انسانی) پرداخت و بیان داشت: خداوند با گذشت، بلا را از فرد و جامعه دفع می کند و هر چه جهان از خدا دورتر می شود، از انسانیت دور خواهد شد، اما امروز شاهد دوران بازگشت به سوی خدا هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha